- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

افشاگری درباره آتشباری اوکراین به سوی روستایی در جمهوری خلق دونتسک حتی قبل از عملیات روسیه + فیلم

© AP Photo / Iryna Rybakovaسربازان اوکراینی
سربازان اوکراینی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.12.2023
اشتراک
اولگ بلائوسوف، سرباز اسیر اوکراینی اعلام کرد حتی قبل از شروع عملیات ویژه نظامی روسیه، ستونی از نیروهای اوکراینی روستایی در منطقه دونباس را هدف قرار دادند و آتش سنگینی بر روی آن گشودند.
به گزارش اسپوتنیک، اسیر جنگی اوکراینی در مورد وضعیت در منطقه در جریان "عملیات ضد تروریستی" اوکراین که در سال 2014 آغاز و قبل از عملیات ویژه روسیه انجام شد گفت: "بچه‌هایی که در پست‌های بازرسی بودند، سربازان اوکراینی، غیرنظامی‌ها، را برهنه می‌کردند، ماشین‌هایشان را تفتیش می‌کردند، خیلی چیزها را می‌بردند، تلفن‌ها را می‌بردند، چیزهای ارزشمندی را هم می‌بردند. و یک مورد دیگر وجود داشت. از سمت یک روستا، نه چندان دور، در فاصله یک کیلومتری روستا، تیراندازی شد و این روستا از جانب ستون نظامی با استفاده از همه اسلحه ها مورد آتشباری قرار گرفت".
این سرباز ارتش اوکراین تایید کرد که در نهایت کاروان نظامی اوکراینی به طور عمدی و هدفمند به سمت روستای دونباس شلیک کرد.
سرباز پیاده نظام اوکراینی اسیر شده می گوید:"نسبت به همه در جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک تفرت وجود داشت. یعنی نفرت نسبت به آنها وجود داشت. و در بیشتر موارد آنها (سربازان نیروهای مسلح اوکراین) آنقدر ستیزه جو بودند بودند که نمی توانستند به شناسنامه مردم از دونتسک و منطقه دونتسک نگاه کنند".
بلائوسوف در دسامبر 2023 تسلیم شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала