زلنسکی "قربانی" واشنگتن

© Photo / The Presidential Office of Ukraineزلنسکی
زلنسکی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.12.2023
اشتراک
رئیس جمهور اوکراین در واشنگتن شوق و اشتیاق خود را از دست داد.
به گزارش اسپوتنیک، واشنگتن پست در مقاله ای نوشت که ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، در جریان سفر به واشنگتن، به اختلافات سیاسی داخلی شدید در ایالات متحده کشانده شد.
در مقاله منتشره در نشریه نامبرده آمده است: "حتی جمهوری‌خواهانی که از اوکراین حمایت می‌کنند، آماده‌اند تا تخصیص پول به این کشور را به تعویق بیاندازند، و از این فرصت برای فشار برای سیاست مرزی سخت‌تر در واشنگتن استفاده کنند.
زلنسکی و کی‌یف در موقعیت بالقوه خطرناکی قرار گرفته‌اند، در واقع زلنسکی به مبارزه سیاسی بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در پس‌زمینه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا کشیده شده‌ است.
زلنسکی نتوانست نمایندگان کنگره را به دادن رأی جهت کمک به اوکراین متقاعد کند".
یکی از مقامات کنگره آمریکا که نخواست نامش فاش شود به نشریه مذکور گفت: "پس از تقریبا دو سال جنگ، او اکنون مجبور به مقابله با اختلافات داخلی در ایالات متحده شده است. پیدا بود که زلنسکی "شوق همیشگی خود را نداشت".
كارشناس اقتصادی: اوکراین به شدت به کمک های آمریکا وابسته شده است و چیزی برای مذاکره با روسیه ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.12.2023
كارشناس اقتصادی: اوکراین به شدت به کمک های آمریکا وابسته شده است و چیزی برای مذاکره با روسیه ندارد
ضد حمله اوکراین در مسیرهای یوژنودونتسک، آرتیوموفسک و اول از همه زاپوروژیه در 4 ژوئن آغاز شد. کی‌یف تیپ های آموزش دیده توسط ناتو و مسلح به تجهیزات غربی را به جنگ پرتاب کرد.
گفتنی است، همانطور که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در 21 ژوئیه 2023 میلادی اعلام کرد، نیروهای اوکراینی هیچگونه موفقیتی به دست نیاوردند و متصدیان غربی به وضوح از روند این عملیات ناامید شده اند. به گفته وی، "نه منابع عظیم پمپاژ شده، نه تأمین سلاح، تانک، توپخانه، خودروهای زرهی، موشک، و نه اعزام هزاران مزدور و مستشار به کی یف کمکی نکرده و نمی‌کند.
فدراسیون روسیه پیشتر یادداشتی در خصوص ارسال سلاح به اوکراین برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، هدف قانونی روسیه خواهد بود. وزارت امور خارجه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از سوی غرب، نه تنها به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند، بلکه تأثیر منفی بر این روند خواهد گذاشت.
دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که مسکو به دقت هرگونه اظهارات در مورد ضدحمله آتی را زیر نظر دارد و هنگام برنامه ریزی عملیات ویژه آنها را در نظر می گیرد.
همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد، وزارت امور خارجه آمریکا باید به این نکته توجه کند که سلاح های عرضه شده به اوکراین، سر از بازار سیاه و نه تنها در اروپا، بلکه در سایر قاره ها درآورده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اشاره کرد که از بودجه باقی مانده، ایالات متحده در آینده نزدیک بسته کمکی دیگری به اوکراین ارسال خواهد کرد، اما مشخص نکرد که شامل چه مواردی می شود.
ویوک راماسوامی، نامزد ریاست جمهوری آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.12.2023
نامزد ریاست جمهوری آمریکا: اوکراین باید مناطق شرقی را برای حل و فصل درگیری با روسیه واگذار کند
میلر توضیح داد که در غیاب بودجه بلندمدت از سوی دولت ایالات متحده، این کشور توانایی اجرای برنامه های قراردادی را ندارد که به آن اجازه می دهد قراردادهای بلندمدت برای ارائه کمک به اوکراین منعقد کند. تامین مالی متوقف شد.
در این رابطه، میلر گفت که دولت آمریکا "نمی تواند بدون اقدام بیشتر کنگره به حمایت از کی یف ادامه دهد. وی افزود: "بنابراین ما از کنگره می‌خواهیم که درخواست ما برای حمایت از کمک‌های امنیتی کوتاه‌مدت و بلندمدت به اوکراین را به طور کامل تأمین کند و به پنتاگون اجازه دهد تا ذخایر خالی شده سلاح‌ها را دوباره پر کند".
پیشتر، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، لایحه ای را امضا کرد که اجازه می دهد تخصیص اعتبارات برای فعالیت های دولت فدرال در غیاب بودجه ایالتی مورد توافق برای سال مالی که از اول اکتبر در کشور آغاز شد، ادامه یابد. با این حال، به ابتکار حزب مخالف جمهوری خواه ایالات متحده، مقررات مربوط به تخصیص کمک های مالی بزرگ جدید به اوکراین از این سند حذف شد. دولت 13 میلیارد دلار از قوه مقننه به عنوان هزینه های اضافی در سال مالی 2023 برای کمک نظامی اضطراری به کی یف درخواست کرد. علاوه بر این، 8.5 میلیارد دلار برای کمک به اوکراین و تعدادی از کشورهای دیگر در زمینه اقتصاد و امنیت درخواست شد. رئیس جمهور ایالات متحده تاکید کرد که واشنگتن به ارائه کمک به کی یف ادامه خواهد داد و از جمهوری خواهان در کنگره خواست تا از طرح هایی از این دست حمایت کنند.
در 20 اکتبر 2023، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، از کنگره خواست با بودجه 14.3 میلیارد دلاری برای کمک به اوکراین و اسرائیل موافقت کند. 61 میلیارد دلار برای کی‌یف برنامه ریزی شده است که تقریبا نیمی از آن باید صرف تامین تسلیحات و تکمیل ذخایر خود شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала