مجارستان دوباره کمک مالی 50 میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به اوکراین را مسدود کرد

© AP Photo / Geert Vanden WijngaertПремьер-министр Венгрии Виктор Орбан
Премьер-министр Венгрии Виктор Орбан - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.12.2023
اشتراک
ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان اعلام کرد مجارستان بار دیگر بسته کمکی 50 میلیارد دلاری اتحادیه اروپا به اوکراین را مسدود کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، اوربان در شبکه اجتماعی X نوشت: "نتایج نشست شبانه (اجلاس اتحادیه اروپا): وتوی پول اضافی برای اوکراین... ما سال آینده پس از آمادگی مناسب به این موضوع باز خواهیم گشت.
پیش از این، چارلز میشل، رئیس شورای اروپا ابراز امیدواری کرده بود که رهبران اتحادیه اروپا بتوانند به اتفاق آرا کمک مالی به اوکراین را در آغاز سال 2024 تصویب کنند.
ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.12.2023
مجارستان اجازه نخواهد داد اتحادیه اروپا مذاکرات درباره الحاق اوکراین به این اتحادیه را آغاز کند
مجارستان در حال حاضر تقریباً تمام تصمیمات اتحادیه اروپا در مورد اوکراین را مسدود می کند، از جمله باید بخش هشتم کمک نظامی 500 میلیون یورویی، 5 میلیارد یورو از صندوق صلح اروپا برای حمایت نظامی در سال 2024، یک بسته گسترده تر 20 میلیاردی برای کمک نظامی طی چهار سال و همچنین 50 میلیارد کمک مالی کلان برای 2024-2027 را ذکر کرد.
پیش از این بالاس اوربان، مشاور نخست وزیر مجارستان در امور سیاسی، گفته بود بوداپست آماده است تا وتو اختصاص پول به کیف را در ازای آزادسازی وجوهی که از بودجه اروپایی برای این کشور در نظر گرفته شده ، لغو کند.
روز چهارشنبه، کمیسیون اروپا وعده داد که ده میلیارد یوروی قبلی تعلیق شده برای مجارستان را آزاد کند. همانطور که گزارش شده، بروکسل به این امید که ویکتور اوربان در مورد "مسائل اوکراین" سازگارتر باشد، این اقدام را انجام داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала