ناوشکن آمریکایی پهپاد حوثی های یمن را سرنگون کرد

© Photo / Public domain / U.S. Navy / Petty Officer 1st Class Ryan Kleناوشکن آمریکایی پهپاد حوثی های یمن را سرنگون کرد
ناوشکن آمریکایی پهپاد حوثی های یمن را سرنگون کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.12.2023
اشتراک
ناوشکن آمریکایی کلاس آرلی بورک "یو اس اس میسون" در پاسخ به سیگنال خطر رسیده از نفتکش " آردمور انکانتر " Ardmore Encounter)) که روز چهارشنبه در نزدیکی تنگه باب المندب مورد حمله قرار گرفت، یک پهپاد را که از قلمرو تحت کنترل حوثی ها در یمن، شلیک شده بود، سرنگون کرد.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده (سنتکام) اعلام کرده است.
دفتر عملیات تجارت دریایی بریتانیا (UKMTO) در 13 دسامبر اعلام کرد که گزارش هایی مبنی بر وقوع یک حادثه در منطقه تنگه باب المندب در غرب یمن دریافت کرده است. خبرگزاری آسوشیتدپرس بعداً گزارش داد که دو موشک که از قلمرو تحت کنترل انصارالله (حوثی‌ها) در یمن شلیک شده بودند، به کشتی تجاری اصابت نکردند. نفتکش آردمور انکانتر با پرچم جزایر مارشال که به سمت کانال سوئز در دریای سرخ می رفت مورد حمله قرار گرفت.
کشتی حمل و نقل نیروی دریایی آمریکا عازم دریای سیاه شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.12.2023
رسانه: ناوشکن آمریکا بوسیله پهپاد و موشک از سوی یمن مورد حمله قرار گرفت
به گفته فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده، تقریباً در ساعت 8:30 به وقت مسکو، یو اس اس میسون به یک سیگنال خطر از نفتکش Ardmore Encounter که مورد حمله حوثی ها قرار گرفته بود، پاسخ داد. آنها ابتدا با نزدیک شدن با قایق های موتوری سعی در سوار شدن به شناور داشتند، اما وقتی ناکام ماندند، یک جفت موشک از مناطق تحت کنترل حوثی ها در یمن به سمت نفتکش شلیک شد، اما آنها به هدف اصابت نکردند.
سنتکام در بیانیه‌ای در رسانه‌های اجتماعی اعلام کرد: "میسون یک هواپیمای بدون سرنشین را که از قلمرو تحت کنترل حوثی‌ها پرتاب شده بود، سرنگون کرد. این پهپاد مستقیماً به سمت آن می‌رفت و برای دفاع از خود سرنگون شد."
فرماندهی سنتکام افزود ، نه نفتکش و نه ناوشکن صدمه ندیده اند. خدمه نیز آسیبی ندیدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала