رسانه: ناوشکن آمریکا بوسیله پهپاد و موشک از سوی یمن مورد حمله قرار گرفت

© Photo / U.S. Naval Forces Europe-Africa / U.S. 6th Fleet کشتی حمل و نقل نیروی دریایی آمریکا عازم دریای سیاه شد
کشتی حمل و نقل نیروی دریایی آمریکا عازم دریای سیاه شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.12.2023
اشتراک
شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از یک منبع در پنتاگون گزارش داد که ناوشکن آمریکایی یو اس اس کارنی با پهپادها و موشک های شلیک شده از یمن مورد حمله قرار گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، در گزارش این شبکه تلویزیونی آمده است: "موشک ها و پهپادها از یمن به سمت ناوشکن آمریکایی کارنی و کشتی های تجاری در دریای سرخ شلیک شدند".
پیشتر شبکه تلویزیونی الحدث به نقل از منابع خبری گزارش داده بود که حامیان جنبش شیعیان یمن انصارالله (حوثی ها) به یک کشتی تجاری انگلیسی در تنگه باب المندب حمله کردند. مشخص شد که ناوهای جنگی آمریکا و اسرائیل در مقابل این حمله مقاومت کردند.
حوثی‌ها امروز گفتند که پس از پایان آتش‌بس در نوار غزه، حملات به اسرائیل را از سر خواهند گرفت.
در جریان عملیات نظامی ارتش اسرائیل، جنبش انصارالله چندین بار اعلام کرد که در حال پرتاب موشک به سمت شهر ایلات اسرائیل است. حوثی ها همچنین درباره قصد خود برای حمله به هر کشتی مرتبط با اسرائیل هشدار دادند و از کشورهای دیگر خواستند خدمه خود را از آنها فراخوانده و در دریا به آنها نزدیک نشوند.
روز جمعه آتش بس بشردوستانه بین تل آویو و حماس به پایان رسید. ارتش اسرائیل اعلام کرد که جنبش فلسطینی وقفه عملیاتی را نقض کرده و به خاک اسرائیل تیراندازی کرده است. هواپیماهای اسرائیلی شروع به حمله به اهداف حماس کردند.
این جنبش به نوبه خود تل آویو را مسئول از سرگیری درگیری ها می دانست. آنها ادعا می کنند که مذاکرات برای تمدید آتش بس تمام شب به طول انجامید، اما طرف مقابل از بررسی این پیشنهادها خودداری کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала