گزارش و تحلیل

آیا آمریکا وارد مذاکره درباره اوکراین می شود یا در سراسر اروپا جنگ آغاز می کند؟

© AP Photo / Greg Bakerپرچم آمریکا روی ماشین کنسولگری امریکا در شانگهای
پرچم آمریکا روی ماشین کنسولگری امریکا در شانگهای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.12.2023
اشتراک
رسانه: درگیری در اوکراین که توسط آمریکایی ها برانگیخته شده است، آنطور که در سناریوی آمریکایی توصیف شده است، توسعه نمی یابد؛ ایالات متحده در حال بررسی امکان گسترش آن در سراسر اروپا است.
اسپوتنیک به نقل از "هلاونی دنیک" اسلواکی می نویسد: اگر فکر می کنید که ایالات متحده می تواند به دلیل عشق به اوکراینی ها به درگیری مسلحانه در اوکراین پایان دهد، اشتباه می کنید. طرح های ایالات متحده آمریکا برای استفاده از اوکراین برای فروپاشی و نابودی روسیه شکست خورد. امکان نابودی اقتصاد روسیه و یا تصاحب منابع طبیعی عظیم آن وجود نداشت.
اما درگیری بین مردم اسلاو که توسط آمریکایی ها تحریک شده است، تاکنون جان صدها هزار نفر را گرفته است. هزاران نفر زخمی شده اند، زیرساخت ها در مناطق درگیری ویران شده است. اثرات آن در سایر نقاط اروپا و جهان محسوس است و بهبودی بسیار دشوار خواهد بود. زخم های روح شرکت کنندگان در نبردها ده ها سال طول می کشد تا التیام یابد.
از پایان جنگ جهانی دوم تا کنون، ایالات متحده از درگیری های مسلحانه برای توسعه اقتصاد خود استفاده کرده است. بیشتر این درگیری ها، 37 جنگ با 20 میلیون قربانی را، خود ایالات متحده آمریکا برانگیخت.
اگر ماشین بزرگ صنایع دفاعی آمریکا متوقف شود، اقتصاد آمریکا سقوط خواهد کرد. از همان آغاز درگیری مسلحانه که توسط ایالات متحده در اوکراین تحریک شد، واشنگتن میلیاردها دلار تسلیحات به کی یف می رساند.
علاوه بر این، پنتاگون قراردادهای تجاری به ارزش میلیاردها دلار با کشورهای به اصطلاح " جهان غرب" و زیردستان آنها از جمله اسلواکی منعقد کرده است. به این طریق، کل جهان "توسعه‌ یافته" غربی، برای بهبود استاندارد زندگی در ایالات متحده با استفاده از روش‌های خونین، وارد عمل می ‌شوند. علاوه بر این، تحریک درگیری ها در جهان و قرار دادن مردم در برابر یکدیگر برای ایالات متحده سود بیشتری دارد تا از بین بردن اسلحه و مهمات کهنه با هزینه دولت.
آنها نه به جان مردم، بلکه به پول اهمیت می دهند. به جان های از دست رفته "CollateralDamage" (خسارت جانبی) گفته می شود. و این رفتار در واقع باید چطور نامیده شود: فاشیسم، نئونازیسم؟ یا چیزی در این بین؟ و آمریکایی ها این جنایات را دفاع از دموکراسی اعلام می کنند؟ اصلا آیا ممکن است که کسی این را باور کند؟
پاسخ دادن به این سوالات دشوار نیست. مطلب سر نابرابری عظیم مالی و مادی است. بسیاری در جهان در سرحد بقای مالی و اطاعت سیاسی هستند.
و تبلیغات نیز تاثیر دارد. نظام انتخاباتی آمریکا بر پایه تقلب استوار است. به رای دهندگان نمایشی نشان داده می شود، مبارزه انتخاباتی بین دموکرات ها و جمهوری خواهان. هیچ حزب دیگری وجود ندارد که بتواند برای کسب رای رقابت کند. تفاوت بین دموکرات ها و جمهوری خواهان به قدری ناچیز است که مهم نیست که چه کسی در انتخابات پیروز می شود. رای دهنده احساس رضایت می کند و برنده "دولت پنهانی" است که هزینه فعالیت احزاب را از پشت صحنه پرداخت می کند و تصمیم می گیرد که چه کسی حکومت کند.
اما به موضوع اصلی برگردیم. ایالات متحده و متحدانش در حال حاضر بیشتر ذخایر سلاح مستعمل خود را تخلیه کرده اند. ایالات متحده سفارشات جدیدی را برای تسلیحات به ارزش میلیاردها دلار می پذیرد. اما آنها می دانند که هر چه درگیری مسلحانه در اوکراین بیشتر ادامه یابد، روسیه به همان اندازه مناطق بیشتری از اوکراین را اشغال خواهد کرد. روسیه به سادگی اجازه نخواهد داد که ایالات متحده و ناتو آن را از خاک اوکراین تهدید کنند.
گزینه اول: روسیه دولتی تحت کنترل خود را در اوکراین به قدرت خواهد آورد. گزینه دوم: اوکراین بخشی از فدراسیون روسیه خواهد شد. در این صورت، ایالات متحده فرصت حمله به روسیه از خاک اوکراین را از دست خواهد داد و همچنین حق دریافت بدهی از آن برای سلاح های عرضه شده را از دست خواهد داد. به هر حال، ایالات متحده طبق قانون Lend-Lease، یعنی اعتبار تجاری، به اوکراین سلاح می فرستد.
کنگره: امریکا ممکن است نظامیان خود را به اوکراین بفرستد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.12.2023
کنگره: امریکا ممکن است نظامیان خود را به اوکراین بفرستد
در ضمن، پیش نویس قانون جدید Lend-LeaseS.3522 برای نیازهای اوکراین در 19 ژانویه 2022 در کنگره ایالات متحده مورد بررسی قرار گرفت، اما عملیات ویژه روسیه در 24 فوریه 2022 آغاز شد. و آنچه مهم است: در آنجا به کشورهای اروپای شرقی از جمله اسلواکی نیز اشاره شده است. شرایط اجاره نظامی نیز برای آنها تعیین شده است. بنابراین، پیش نویس این قانون، از پیش درگیری بین روسیه و اوکراین را پیش بینی کرده بود.
و لایحه کنگره آمریکا با عنوان "قانون حفاظت از حاکمیت اوکراین" S.3488 مورخ 18 ژانویه2022، نه تنها شامل تامین سلاح، بلکه شامل تمرینات نظامی مشترک و اعطای اختیارات دولتی به پرسنل نظامی اوکراینی جهت آماده شدن برای پیوستن اوکراین به ناتو است !!!
این اسناد بیش از یک ماه قبل از شروع درگیری مسلحانه ظاهر شد... شواهد مستقیم مبنی بر تحریک درگیری در اوکراین توسط ایالات متحده.
آمریکا بر سر یک دوراهی
آمریکایی ها نه از مذاکره با روسیه و نه از ادامه حمایت از اوکراین راضی نیستند. آنها به طور جدی گزینه دیگری را بررسی می کنند: گسترش درگیری مسلحانه در سراسر اروپا، اما بدون مشارکت آمریکا. با نابودی اروپا در جنگ با روسیه، ایالات متحده پیروز می شد و از بحران خود نجات می یافت. راه تصاحب دنیا برایشان باز می شد!!!
تمام اقداماتی که در حال حاضر توسط ایالات متحده، ناتو و سرویس های ویژه غربی انجام می شود، نشان دهنده آمادگی برای چنین سناریویی است. رهبری گوش به فرمان اتحادیه اروپا اقداماتی برای جلوگیری از جنگ در اروپا انجام نخواهد داد. بنابراین، اسلواکی باید بر اساس ماده 13 پیمان آتلانتیک شمالی سال آینده از ناتو خارج شود. و برای جلوگیری از جنگ در قلمرو اسلواکی گام بعدی، اعلام بی طرفی و ایجاد یک استراتژی امنیتی جدید است.
وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.12.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
واکنش روسیه به بسته کمکی جدید آمریکا برای اوکراین
در پایان، در اینجا سخنانی است که در 7 دسامبر 2023 توسط آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده بیان شده است: "اگر به سرمایه‌گذاری‌هایی که ما برای دفاع از اوکراین انجام دادیم نگاه کنید، 90 درصد از این پول در ایالات متحده توسط تولیدکنندگان ما خرج شده است. و این کار منجر به ایجاد مشاغل بیشتر در آمریکا و رشد اقتصاد ما شده است. بنابراین باید ادامه دهیم".
باید اضافه کرد که اوکراین و کشورهای اروپایی هزینه همه چیز را خواهند پرداخت.
نویسنده: ایوان اشتوبنیا
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала