گزارش و تحلیل

تشخیص زود هنگام سرطان روده با کیت تشخیص سریع ایرانی

© Depositphotos.com / Lightsource سرطان
 سرطان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.12.2023
اشتراک
بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، سرطان روده بزرگ سومین سرطان شایع در سراسر جهان، با تخمینی 1.8 میلیون مورد جدید است.
بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، سرطان روده بزرگ سومین سرطان شایع در سراسر، با تخمینی 1.8 میلیون مورد جدید است و به طور گسترده در هر منطقه از نظر آماری متفاوت است، اما به هر حال بالاترین میزان ابتلا به سرطان روده در کشورهای توسعه یافته مشاهده شده است.
به گزارش اسپوتنیک، کشورهایی مانند استرالیا، نیوزیلند، اروپا و آمریکای شمالی از آمار قابل توجهی در بروز سرطان روده برخوردار هستند، اما با این حال، شیوع آن در کشورهای در حال توسعه نیز با توجه به تغییر سبک زندگی رو به افزایش است. از نظر سنی، سرطان روده بزرگ بیشتر در افراد بالای 50 سال همچنین با یک غلبه خفیف مردانه از شیوع بیشتری برخودار است. عوامل خطرزا در بروز سرطان روده عبارتند از: سابقه خانوادگی در ابتلا به این بیماری، سابقه شخصی بیماری التهابی روده، رژیم غذایی سرشار از گوشت قرمز و فرآوری شده، چاقی، سیگار کشیدن و مصرف زیاد الکل. بنابراین، غربالگری سرطان روده بزرگ برای افراد بالای 50 سال و یا زودتر برای کسانی که سابقه خانوادگی یا سایر عوامل خطر دارند توصیه می شود. تشخیص زودهنگام به طور قابل توجهی در درمان بیماران سرطان روده را اهمیت دارد.
هادی باقری مدیرعامل شرکت دانش بنیان زیست تشخیص سنجه از ساخت کیت تشخیص سرطان روده برای نخستین بار در ایران خبر داد و در گفتگو با اسپوتنیک گفت: ایران بعد آلمان دومین کشور سازنده این نوع کیت شد.
قالیباف و رئیس امارات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.10.2023
قالیباف در ابوظبی دو داروی دانش بنیان ایرانی به رئیس امارات هدیه داد + عکس
شرکت دانش بنیان زیست تشخیص سنجه تولید کننده کیت‌های تشخیص سریع است که ۹محصول دانش بنیان آن وارد بازار شده در حوزه‌های مختلف سلامت از جمله کیت تشخیص سکته قلبی، تشخیص سرطان روده، کیت تشخیص عفونت معده، تشخیص بارداری، تشخیص سکته قلبی، کیت تشخیص سپتی سمی، کیت تشخیص هپاتیتB وC و کیت تشخیص کالپروتکتین که برای مشکلات گوارشی استفاده می شود.
باقری در خصوص عملکرد کیت تشخیص سرطان روده گفت، که در حال حاضر برای غربالگری سرطان روده از کیت خون مخفی در مدفوع تحت عنوان FOB استفاده می شود که حساسیت۴۰درصدی در تشخیص سرطان روده دارد و حساسیت پایینی بشمار می آید، اما چون روش های دیگری موجود نیست به صورت روتین با بررسی خون مخفی در مدفوع از این کیت استفاده می شود.
وی در ادامه افزود، کیت تولید شده در شرکت سنجه بر پایه پیروات کیناز M2 هست. این کیت حساسیت بالای ۹۰ درصد دارد، یعنی بعبارتی از هر ۱۰۰ مورد ۹۰ مورد سرطان روده را بدرستی تشخیص می دهد و در مقایسه روش های موجود از حساسیت تشخیص بالایی برخوردار است.
ویروس کرونا کروناویروس سویه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.08.2023
وزارت دفاع روسیه از آمادگی آمریکا برای یک "بیماری همه گیر جدید" خبر داد
در حال حاضر بیمارانی که در آنها تشخیص خون مخفی داده می شود به کولونوسکپی ارجاع داده می شوند که هم روش تهاجمی و هم اغلب پرهزینه است. بنابراین، اهمیت کیت FOB در اینجا بیشتر نمایان می شود زیرا به این ترتیب تنها افرادی به کولونوسکپی ارجاع داده می شوند که مستعدتر هستند. کیت تشخیص پیروات کیناز M2 که به تازگی در دنیا مطرح شده است تنها یک تولید کننده آلمانی دارد و شرکت ما دومین تولید کننده این کیت بشمار می آید. تا سال ۹۸ این محصول به ایران وارد می شد.
مدیر عال شرکت دانش بنیان زیست سنجه در ادامه گفت، این کیت، سرطان را در مراحل اولیه تشخیص می دهد و علکرد بسیار ساده ای دارد و توسط کاربر غیر حرفه ای نیز قابل استفاده است و در ده دقیقه نتیجه را نشان می دهد. همچنین، چون با تکنولوژی داخلی ساخته شده از نظر قیمت بسیار پایین تر از نمونه های خارجی آن است و مواد اولیه آن شامل آنتی بادی های مونوکولونال و نانو ذرات طلا که بالغ بر ۵۰ تا ۶۰ درصد قیمت تمام شده را تشکیل می دهند در داخل ایران تولید می شود و در واقع تکنولوژی های ساخت آن را داخلی سازی کردیم. در نتیجه قیمت تمام شده رقابتی و خیلی پایین تر از نمونه آلمانی است و محصول را با ۳۰ درصد قیمت نمونه آلمانی می توانیم عرضه کنیم و بعبارتی قابلیت جایگزینی با نمونه خارجی است و می تواند به عنوان ابزاری وارد روند تشخیص بیماری شود.
دارو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.10.2023
ایران به چند کشور جهان دارو صادر می‌کند؟
هادی باقری در پایان خاطر نشان کرد، اکنون کیت پیروات کیناز M2 در مرحله کارآزمایی بالینی قرار دارد و چون مواد اولیه آن بومی سازی شده طبق الزامات سازمان غذا و داروی ایران باید تحت مطالعات بالینی بسیار جدی قرار بگیرد که اکنون در مرحله مطالعات بالینی در بیمارستان شریعتی و بیمارستان طالقانی است. همچنین یک فاز از مطالعات بالینی نیز در بیمارستان امام خمینی موفقیت آمیز سپری شده است و قطعا فاز دوم هم از دو بیمارستان ذکر شده با موفقیت خارجی خواهد شد. همچنین بحث تولید انبوه و صادرات به خارج را در سال ۱۴۰۳ دنبال خواهیم کرد.
علاوه بر این محصول در شرکت سنجه کیت تشخیص سکته قلبی نیز تولید شده است که این کیت به تنهایی ارزش بیش از دو و نیم میلیارد دلار اندازه بازار دارد و ۲۵ درصد از کل تست های تشخیص سریع را تشکیل می دهد که کاربرد بسیاری دارد و برای کشور هم ارز بری زیادی به همراه داشته و البته اکنون به مرحله تولید انبوه رسیده است. روش کار در کیت تشخیص زود هنگام سکته قلبی هم با یک قطره خون و در مدت زمان کمتر از ده دقیقه است که هم توسط فرد در منزل و هم در مراکز درمانی و اورژانس بیمارستانها قابل استفاده است که از دیگر محصولات تولید شده در شرکت دانش بنیان زیست تشخیص سنجه می باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала