وزارت دفاع روسیه از آمادگی آمریکا برای یک "بیماری همه گیر جدید" خبر داد

© Sputnik / Andrey Sorokin /  مراجعه به بانک تصاویر ویروس کرونا کروناویروس سویه
ویروس کرونا کروناویروس سویه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.08.2023
اشتراک
فرمانده نیروهای دفاع تشعشعی، شیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه گفت که ایالات متحده با جستجوی جهش های ویروسی، آماده شدن برای یک بیماری همه گیر جدید را آغاز کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، این نتیجه گیری توسط ژنرال "ایگور کریلوف" بر این اساس انجام شد که ایالات متحده در ماه ژوئیه دفتر سیاست آمادگی و واکنش به بیماری همه گیر را که توسط دستیار ویژه رئیس جمهور و مدیر ارشد امنیت جهانی بهداشت و دفاع زیستی در ملی سرلشکر نیروی هوایی، پل فردریکس اداره می شد را تاسیس کرد".
کریلوف در این زمینه در یک نشست خبری ادامه داد:" حوزه های اولویت دار این بخش شامل کار بر روی ایجاد واکسن و دارو برای جلوگیری از ویروس ها و گونه های اصلاح شده ژنتیکی آنها و همچنین معرفی فناوری های پیشرفته در تولید زیستی است. بنابراین، ایالات متحده، مانند سال 2019، با جستجو برای جهش های ویروس، آماده شدن برای یک بیماری همه گیر جدید را آغاز کرد".
کریلوف گفت: "مؤسسه تحقیقاتی ارتش ایالات متحده برای بیماری‌های عفونی، که در حال حاضر توسط سرهنگ کنستانس جنکینز اداره می‌شود، نقش اصلی را در برنامه بیولوژیکی نظامی وزارت ارتش ایفا خواهد کرد."
Работники в защитных костюмах на птицефабрике в Сеуле, Южная Корея - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.05.2023
بررسی و توسعه ویروس آنفلوانزای مرغی در آزمایشگاه بیولوژیکی در اوکراین
وی خاطرنشان کرد که این موسسه در فورت دیتریک بر اساس تأسیسات توسعه سلاح های زیستی تأسیس شده است و شامل یک آزمایشگاه بیولوژیکی با حداکثر سطح ایزوله بیولوژیکی (BSL-4) است.
فرمانده نیروهای دفاع تشعشعی، شیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه تاکید کرد: "این بخش اصلی سیستم پایش بیولوژیکی جهانی (EIDSS) است که توسط پنتاگون ایجاد شده است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала