امیرعبداللهیان در نامه به بورل: جلوی حملات اسرائیل به غزه را بگیرید

© Sputnik / Ruslan Krivobok /  مراجعه به بانک تصاویر امیرعبداللهیان
امیرعبداللهیان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.12.2023
اشتراک
وزیر امور خارجه در نامه‌ای به مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن استقبال از مواضع اخیر بورل درباره شهرک‌نشینان اسرائیل، خواستار اتخاذ گام‌های مؤثرتر برای توقف دائمی حملات اسرائیل به غزه و رفع کامل محاصره و پایان اشغال شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، در ادامه اقدامات و تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای توقف جنایات اسرائیل در غزه که دو ماه است ادامه دارد، رئیس دستگاه دیپلماسی حسین امیرعبداللهیان به مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جوزپ بورل نامه نوشت.
وی در این نامه خواستار اقدامات مؤثرتر در جهت توقف حملات اسرائیل به باریکه غزه شد. حملات اسرائیل به نوار غزه که در واکنش به عملیات طوفان الاقصی انجام شد، تاکنون منجر به شهادت بیش از ۱۷ هزار غیرنظامی از جمله زنان و کودکان شده است. اماکن مسکونی، مدارس، بیمارستان‌ها، مساجد و کلیساها در این مدت از حملات اسرائیل در امان نماندند.
وزیر امور خارجه که پیش از این نیز چند بار با بورل درباره اوضاع غزه تلفنی گفت‌وگو کرده بود که آخرین تماس تلفنی ۱۱ آذر ماه انجام شده بود، در این نامه مواضع اخیر طرف اروپایی در‌باره لزوم برقراری آتش‌بس و تلاش برای پایدار کردن آن، توقف کشتار غیرنظامیان در غزه، رعایت حقوق بین‌الملل بشردوستانه و ارسال کمک‌های فوری مورد نیاز برای مردم بی‌پناه غزه را مورد توجه قرار داد و از موضع بورل مبنی بر اعلام شهرک‌سازی به عنوان نقض فاحش حقوق بین‌الملل بشردوستانه و محکومیت خشونت‌ها در کرانه باختری از سوی شهرک‌نشینان اسرائیلی استقبال کرد.
در نامه حسین امیرعبداللهیان از مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواسته شده که با توجه به تداوم جنایات اسرائیل، گام‌های مؤثرتری در توقف دائمی حملات رژیم اشغالگر به باریکه غزه، رفع کامل محاصره و پایان اشغال برداشته شود.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.12.2023
واکنش سخنگوی وزارت خارجه ایران به وتوی مجدد قطعنامه آتش بس در غزه توسط آمریکا
وزیر امور خارجه همچنین اخیرا در نامه‌هایی به رئیس و دادستان دیوان بین‌المللی کیفری خواستار تسریع در رسیدگی به پرونده فلسطین و محاکمه جنایتکاران جنایات اخیر در غزه شد. او در این نامه‌ها به رئیس و دادستان دیوان بین‌المللی کیفری اعلام کرد که وزارت امور خارجه در راستای اجرای قانون مقابله با اقدامات خصمانه اسرائیل علیه صلح و امنیت مصوب مجلس شورای اسلامی(اردیبهشت ۱۳۹۹) و همچنین در راستای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و شهدا و مجروحان غزه به فعالیت‌های دیپلماتیک، بین‌المللی و حقوقی خود ادامه می‌دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала