وزارت امور خارجه خواستار آمادگی رزمی در صورت آزمایش های جدید هسته ای آمریکا شد

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر ساختمان وزارت خارجه مسکو
ساختمان وزارت خارجه مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.12.2023
اشتراک
ریابکوف: روسیه باید برای از سرگیری آزمایش‌های هسته‌ای آمریکا آماده باشد
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: ایالات متحده نباید "قدرت" روسیه را در موضوع آزمایش‌های هسته‌ای آزمایش کند؛ اگر ایالات متحده آن‌ها را از سر بگیرد، مسکو به شکلی متقابل پاسخ خواهد داد و به همین دلیل است که باید در آمادگی رزمی برای هر تحولی باشد.
به گفته ریابکوف، اگر ایالات متحده آزمایش‌های هسته‌ای خود را از سر بگیرد، "یک پاسخ متقابل از طرف ما دریافت خواهد کرد".
"آنها اخیراً بارها گفته اند که چنین نیتی ندارند، حتی آماده اند تا نوعی شفافیت در رابطه با سایت های آزمایشی خود نشان دهند. ما می دانیم که امروز هیچ قصدی وجود ندارد، اما فردا ممکن است ظاهر شود.
ریابکوف در مصاحبه ای با سردبیر مجله "اینترنشنال لایف" آرمن اوگانسیان به عنوان بخشی از برنامه "Vis in Peace" گفت: ما آنچه نوشته شده را به یاد می آوریم. در مورد نیات، برنامه ها و دلایل و عدم حضور آنها برای استقرار نیروهای رزمی قابل توجه، مثلاً در شرق اروپا، که در قانون تأسیس روسیه و ناتو در این مورد نوشته شده است، به یاد می آوریم که امروز هیچ برنامه و نیتی وجود ندارد اما فردا ممکن است ظاهر شوند.
او افزود: "بنابراین، ما نه با گفتار، بلکه با عمل قضاوت می کنیم و خودمان باید در هر زمان آماده باشیم. و من اضافه می کنم، در صورت لزوم در آمادگی رزمی به معنای واقعی کلمه در مورد موضوع از سرگیری آزمایش‌های هسته‌ای نیز صدق می کند.
وزارت دفاع روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.11.2023
وزارت دفاع روسیه: ایجاد بخش روسی سیستم ردیابی آزمایش های هسته ای مورد بحث قرار گرفت
به گفته ریابکوف، "اگر آمریکایی‌ها معتقدند که باید قدرت ما را نیز در این مسیر آزمایش کنند، اشتباه می‌کنند".
ریابکوف گفت: "آنها اگر فقط به خود اجازه دهند، با انتزاع از ارزیابی هوشیارانه وضعیت، مسیر بی ثباتی بیشتر و عمیق را دنبال کنند، نتیجه کاملاً جدیدی خواهند داشت. این دقیقاً همان چیزی است که در صورت آزمایش هسته ای برای آنها اتفاق می افتد" .
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала