وزارت دفاع روسیه: ایجاد بخش روسی سیستم ردیابی آزمایش های هسته ای مورد بحث قرار گرفت

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت دفاع روسیه
وزارت دفاع روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.11.2023
اشتراک
نشست کمیته هماهنگی در رابطه با پیمان منع جامع آزمایش های هسته ای در شهر یوژنو ساخالینسک روسیه برگزار شد و طی آن ایجاد بخش روسی سیستم نظارت بین المللی بر آزمایش های هسته ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را وزارت دفاع روسیه منتشر کرده است.
در خبر منتشره آمده است: "نشست کمیته هماهنگ کننده اجرای توافق بین دولت فدراسیون روسیه و کمیسیون تدارک سازمان معاهده منع جامع آزمایش های هسته ای در یوژنو ساخالینسک برگزار شد که طی آن مسائل مربوط به ایجاد و عملکرد بخش روسی سیستم نظارتی بین‌المللی مورد بررسی قرار گرفتند".
خاطرنشان می شود که اعضای کمیته هماهنگی از ایستگاه لرزه نگاری یوژنو ساخالینسک که سی و دومین تأسیسات مربوطه و آخرین ایستگاه ساخته شده در چارچوب اجرای توافقنامه در مورد تأسیسات سیستم نظارت روسیه است، بازدید کردند.
Копия термоядерной Царь-бомбы в Москве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.11.2023
نگرانی شدید آمریکا از خروج روسیه از معاهده منع جامع آزمایش هسته ای
پس از تکمیل تست تجهیزات و دریافت تمامی گواهینامه های لازم، این ایستگاه روسی به یکی از بزرگترین بخش های سیستم نظارت بین المللی ایجاد شده در روسیه در جهان تبدیل خواهد شد.
پیمان منع جامع آزمایش های هسته ای یک معاهده چندجانبه است که توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد در 10 سپتامبر 1996 برای جلوگیری از تکثیر سلاح های هسته ای در تمام عرصه های آن به تصویب رسید. در 2 نوامبر 2023، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قانونی را امضا کرد که بر اساس آن فدراسیون روسیه تصویب پیمان منع جامع آزمایش های هسته ای را لغو کرده و آنرا پس می گیرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала