وزیر خزانه داری آمریکا: در صورت عدم ارائه کمک، مسئول شکست کی یف هستیم

© AP Photo / Chung Sung-Junجنت یلن وزیر خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا Джэнет Йеллен
جنت یلن  وزیر خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا Джэнет Йеллен  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.12.2023
اشتراک
وزیر خزانه داری آمریکا، گفت که اگر تصمیمی برای تخصیص بودجه جدید به کی یف اتخاذ نشود، واشنگتن ممکن است خود را مسئول شکست اوکراین بداند و وضعیت فعلی را "وحشتناک" خواند.
به گزارش اسپوتنیک، جانت یلن به بلومبرگ گفت:" این وضعیت وحشتناکی است و ما می‌توانیم خود را مسئول شکست اوکراین بدانیم اگر نتوانیم این بودجه را به کی یف ارائه کنیم".
به گفته وزیر خزانه داری آمریکا، متحدان ایالات متحده تمایل بیشتری برای کمک به کی یف دارند. با این حال، یلن تاکید کرد: با وجود اقدامات انجام شده، "پول اوکراین در حال تمام شدن است".
همانطور که قبلا توسط میت رامنی، عضو مجلس اعلای کنگره گفته شده بود، سناتورهای جمهوری خواه جلسه توجیهی در مورد کمک به اوکراین و اسرائیل را ترک کردند زیرا پاسخی از دموکرات ها به پیشنهادات خود دریافت نکردند. ولادیمیر زلنسکی نیز "در آخرین لحظه" شرکت خود در این نشست را لغو کرد. چاد پرگرام، خبرنگار کنگره فاکس نیوز گفت که در این نشست فضایی "آزمایشی" وجود داشت.
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، پیش از این از کنگره 106 میلیارد دلار برای کمک به اسرائیل و اوکراین درخواست کرده بود، اما از حمایت صریح برخوردار نشد. مجلس نمایندگان با اکثریت جمهوری خواهان تنها به حمایت از تل آویو رأی داد، اما سنای تحت کنترل دموکرات ها مانع از این طرح شد. بایدن اظهار داشت که اگر کنگره چنین سندی را تصویب کند، لایحه ای را که تنها به اسرائیل کمک می کند، بدون اوکراین امضا نمی کند.
در همین حال، دولت اعتراف کرد که پول تخصیص داده شده قبلی رو به اتمام است، به همین دلیل است که بسته های تسلیحاتی ارسال شده به اوکراین در حال کاهش است. در اوایل نوامبر، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید گزارش داد که واشنگتن 96 درصد از کل بودجه اختصاص داده شده برای حمایت از کی یف را از آغاز عملیات ویژه روسیه هزینه کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала