مذاکرات پوتین با رئیس امارات متحده عربی + فیلم

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و محمد بن زاید آل نهیان، رئیس جمهور امارات متحده عربی در ابوظبی
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه  و محمد بن زاید آل نهیان، رئیس جمهور امارات متحده عربی در ابوظبی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.12.2023
اشتراک
مذاکرات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی در ابوظبی برگزار شد.
به گزارش اسپوتنیک، قرار بود سران دو کشور در مورد وضعیت و چشم انداز همکاری های دوجانبه و همچنین مشکلات بین المللی کنونی با تاکید بر منطقه خاورمیانه گفتگو کنند. یوری اوشاکوف دستیار رئیس جمهور روسیه در امور بین الملل گزارش داد، رهبران دو کشور ممکن است به موضوع عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین نیز بپردازند.
امارات دعوت نامه ای برای پیوستن به گروه بریکس از اول ژانویه دریافت کرده و قرار بود این موضوع نیز در دستور مذاکرات قرار گیرد.
پوتین در ابوظبی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.12.2023
ولادیمیر پوتین وارد ابوظبی شد + تصاویر
پوتین در دیدار با رئیس امارات اعلام کرد روابط روسیه و امارات به سطح بالای بی سابقه ای رسیده است.
وی خاطرنشان کرد امارات سهم بزرگی در امور بین المللی ادا می کند و ما با شما در مورد مناقشه فلسطین و اسرائیل صحبت خواهیم کرد. همکاری های اقتصادی و صنعتی با امارات به طور قابل توجهی در حال توسعه است. ما با امارات متحده عربی درباره مسائل عاجل منطقه و پیشرفت بحران اوکراین گفتگو خواهیم کرد.
محمد بن زاید آل نهیان در مراسم استقبال از پوتین اظهار داشت روابط بین امارات و روسیه ماهیت تاریخی دارد و به طور مداوم در همه زمینه ها در حال توسعه است. ما با روسیه در پلتفرم های مختلف بین المللی همکاری می کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امارات بزرگترین شریک تجاری روسیه است.
مذاکرات در کاخ قصر الوطن در حال انجام است. خودروی پوتین با اسکورت سواره نظام در مسیر فرودگاه همراه بود و در بدو ورود، طرف میزبان به افتخار رهبر روسیه، گلوله‌های توپخانه‌ای شلیک کرد.
این دومین دیدار روسای جمهور در سال جاری است. دوره قبلی در ماه ژوئن در حاشیه مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ برگزار شد که در آن امارات متحده عربی در جایگاه افتخاری کشور مهمان حضور داشت.
پوتین پس از مذاکرات در ابوظبی راهی ریاض می شود و قرار است با محمد بن سلمان آل سعود، ولیعهد و رئیس شورای وزیران عربستان سعودی دیدار کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала