- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

ارتش اوکراین حدود 70 پرتابه به سوی استان بلگورود روسیه شلیک کرد

© Sputnik / Sergey Averin /  مراجعه به بانک تصاویر ارتش اوکراین حدود 70 پرتابه به سوی استان بلگورود روسیه شلیک کرد
ارتش اوکراین حدود 70 پرتابه به سوی استان بلگورود روسیه شلیک کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.12.2023
اشتراک
تعداد پرتابه های شلیک شده از سوی اوکراین به سوی استان بلگورود برای دومین روز متوالی حدود 70 گلوله بوده است.
به گزارش اسپوتنیک، ویاچسلاو گلادکوف استاندار بلگورود در کانال تلگرامی خود این مطلب را اعلام کرد.
استاندار گزارشی از ضربات وارده به این منطقه در 5 دسامبر را منتشر کرد. ارتش اوکراین طی 24 ساعت گذشته هر 7 منطقه مرزی این استان را گلوله باران کرده و 68 گلوله از جمله سه پرتابه از هواپیماهای بدون سرنشین شلیک کرده است. یک روز قبل 72 گلوله شلیک شده بود. به گفته رئیس منطقه، روز سه شنبه نیز پهپادها سرنگون شده و ورود دو شلیک از پهپاد های FPV ثبت گردید. آخرین بار اطلاعات مربوط به انهدام هواپیماهای بدون سرنشین بر فراز منطقه در 30 نوامبر بود.
گلادکوف نوشت: در استان بلگورود، 6 گلوله توپ به سمت روستای ژوراولوکا، 10 گلوله به روستای ناوموفکا، 3 گلوله توپ به روستای کراسنی خوتور شلیک شد. همچنین به سوی هر کدام از مناطق نائوموفکا و کراسنی خوتور، یک بمب پرتاب شد. در این شهرک ها هیچ آسیب تا خسارتی وارد نشد. سامانه پهای دافند هوایی بر فراز منطقه 3 فروند پهپاد از نوع هواپیما را ساقط کرد و پس از ریزش قطعات این پهپادها در روستای رپنویه، یک خودروی سواری و یک خط برق آسیب دید".
بمب باران دونتسک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.12.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
اوکراین در شبانه روز گذشته 56 بار جمهوری دونتسک را گلوله باران کرد
وی تصریح کرد که در منطقه بوریسوف، حومه روستای لوزووایا رودکا سه بار با خمپاره گلوله باران شد. در منطقه والویسکی، در مجموع 9 گلوله خمپاره به سمت روستاهای لوگاچوکا و وریگووکا شلیک شد.
به گفته فرماندار، در منطقه ولوکونوفسکی، حومه روستای استاری 6 بار از یک خمپاره گلوله باران شد. در منطقه گراویوروفسکی ، در حومه روستای پوروز، 19 شلیک ثبت شد. رئیس منطقه تصریح کرد: در منطقه کراسنویارژسکی دو گلوله توپ دبه حومه روستای رپیاخوفکا شلیک شد.
رئیس منطقه خاطرنشان کرد: "در منطقه شهری شبکینسکی در روستای نوایا تاولژانکا، یک مهمات از یک پهپاد پرتاب شد. 3 گلوله خمپاره به سمت روستای پانکوف، 2 گلوله خمپاره به سمت روستای لنینسکی و روستای موخین شلیک شد. در روستای سردا، شلیک از سوی دو هواپیمای بدون سرنشین FPV ثبت شد.".
از 11 آوریل 2022، سطح بالای از خطر تروریستی (زرد) در سراسر استان بلگورود اعلام شده است. ضرورت برقراری این رژیم در رابطه با متشنج شدن اوضاع در مرز اوکراین و روسیه و افزایش فعالیت نظامی اوکراین در مناطق مرزی است. طول مرز اوکراین با منطقه بلگورود 350 کیلومتر است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала