کنگره آمریکا هیچ یک از بسته‌های کمکی اوکراین را تایید نکرد

© Fotolia / Lunamarinaکنگره آمریکا
کنگره آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.12.2023
اشتراک
اگر بودجه ای برای تامین سلاح به اوکراین وجود نداشته باشد، ما به سادگی نمی توانیم به تامین سلاح ادامه دهیم.
به گزارش اسپوتنیک، کنگره آمریکا پس از انتخاب مایک جانسون، به عنوان رئیس جدید مجلس نمایندگان در 25 اکتبر، هبچ یک از بسته‌های کمکی به اوکراین را تصویب نکرد و تاریخ بررسی لایحه بودجه برای کی‌یف هنوز تصویب نشده است.
این در حالی است که لوید آستین، رئیس پنتاگون، در جریان سفر به کی‌یف، بسته کمکی بعدی به مبلغ 100 میلیون دلار را اعلام کرد، اما این بسته بخشی از بودجه تایید شده قبلی است.
جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا روز 4 دسامبر (دوشنبه) در یک نشست خبری گفت: "هیچ راهی برای دور زدن این حساب ساده وجود ندارد، اگر بودجه ای برای تامین سلاح به اوکراین وجود نداشته باشد، ما به سادگی نمی توانیم به تامین سلاح ادامه دهیم».
جانسون رئیس مجلس نمایندگان در پاسخ به درخواست کاخ سفید برای تسریع در تصویب کمک به کی‌یف، گفت که هنوز جوابی نسبت به نگرانی‌های خود در مورد استراتژی در خصوص اوکراین را دریافت نکرده است و جمهوری‌خواهان می‌خواهند این درخواست را فقط با تخصیص بودجه برای حفاظت از مرزهای دولتی بررسی کنند.
بانک مرکزی روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2023
در آمریکا نسبت به عواقب مصادره دارایی های روسیه برای رژیم کی یف هشدار دادند
اگر کنگره اکنون نتواند در مورد کمک به اوکراین به توافق برسد، باید پس از تعطیلات کریسمس که از 14 دسامبر برای نمایندگان کنگره و 15 دسامبر برای سناتورها آغاز می شود، دوباره به بررسی آن پرداخته شود. مجلس نمایندگان در 9 ژانویه و سنا در 8 ژانویه فعالیت خود را از سر خواهند گرفت.
طبق روال تعیین شده مجلس سنا، پس از پایان بحث، سناتورها حداکثر 30 ساعت فرصت دارند تا این لایحه را بررسی کنند و پس از آن به رای گذاشته می شود. بنابراین، اولین رأی گیری در سنا، 6 دسامبر انجام خواهد شد.
علاوه بر آن، احزاب دموکرات و جمهوری خواه ایالات متحده در مذاکرات در تلاش برای توافق بر سر لایحه ای برای حفاظت از مرزها و مبارزه با بحران مهاجرت شکست خوردند، که در غیراینصورت می‌توانست امکانی باشد برای آنها تا در مورد درخواست جو بایدن رئیس جمهور برای حمایت بیشتر از اوکراین، اسرائیل و تایوان به توافق برسند.
بودجه آمریکا برای تحویل تسلیحات به اوکراین دارد تمام می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2023
پنتاگون: بودجه آمریکا برای تحویل تسلیحات به اوکراین دارد تمام می شود
پیشتر، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، لایحه ای را امضا کرد که اجازه می دهد تخصیص اعتبارات برای فعالیت های دولت فدرال در غیاب بودجه ایالتی مورد توافق برای سال مالی که از اول اکتبر در کشور آغاز شد، ادامه یابد. با این حال، به ابتکار حزب مخالف جمهوری خواه ایالات متحده، مقررات مربوط به تخصیص کمک های مالی بزرگ جدید به اوکراین از این سند حذف شد. دولت 13 میلیارد دلار از قوه مقننه به عنوان هزینه های اضافی در سال مالی 2023 برای کمک نظامی اضطراری به کی یف درخواست کرد. علاوه بر این، 8.5 میلیارد دلار برای کمک به اوکراین و تعدادی از کشورهای دیگر در زمینه اقتصاد و امنیت درخواست شد. رئیس جمهور ایالات متحده تاکید کرد که واشنگتن به ارائه کمک به کی یف ادامه خواهد داد و از جمهوری خواهان در کنگره خواست تا از طرح هایی از این دست حمایت کنند.
در 20 اکتبر 2023، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، از کنگره خواست با بودجه 14.3 میلیارد دلاری برای کمک به اوکراین و اسرائیل موافقت کند. 61 میلیارد دلار برای کی‌یف برنامه ریزی شده است که تقریبا نیمی از آن باید صرف تامین تسلیحات و تکمیل ذخایر خود شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала