در آمریکا نسبت به عواقب مصادره دارایی های روسیه برای رژیم کی یف هشدار دادند

© Sputnik / Natalya Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر بانک مرکزی روسیه
بانک مرکزی روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2023
اشتراک
استفاده از دارایی های مسدود شده روسیه به عنوان اهرم فشار عواقب ناخواسته ای برای اوکراین و غرب خواهد داشت. آگاتا دمارایس، کارشناس ارشد شورای روابط خارجی اروپا، در مقاله ای برای نشریه فارین پالیسی در این باره هشدار داد.
به گزارش اسپوتنیک، وی خاطرنشان کرد که چنین اقداماتی از جمله منجر به تجزیه و تفرقه مالی خواهد شد. به گفته این تحلیلگر ، در آینده، ظهور مکانیسم های مالی جایگزین تهدیدی برای نفی اثربخشی تحریم های غرب است. او اعلام کرد: "همچنین نظارت بر تراکنش‌های مالی گروه‌های درگیر، برای مثال در تروریسم یا اشاعه هسته‌ای، برای سرویس‌های امنیتی غربی دشوارتر خواهد شد."
علاوه بر این، دمارایس اظهار داشت که دریافت ذخایر روسیه تهدیدی برای تبدیل شدن به شمشیر دولبه برای اوکراین است. او توضیح داد که سیاستمداران آمریکایی که از پایان دادن به کمک مالی به کی یف حمایت می کنند، می توانند از این به عنوان یک استدلال به نفع خود استفاده کنند. این کارشناس افزود، علاوه بر این، دریافت و مصرف احتمالی این ذخایر، کی یف را از فرصت استفاده از آنها به عنوان ابزار چانه زنی در مذاکرات صلح محروم خواهد کرد.
بودجه آمریکا برای تحویل تسلیحات به اوکراین دارد تمام می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2023
پنتاگون: بودجه آمریکا برای تحویل تسلیحات به اوکراین دارد تمام می شود
دمارایس همچنین خاطرنشان کرد که چنین اقدامی می تواند نارضایتی از غرب را در صحنه جهانی تشدید کند و همچنین احساس استفاده از استانداردهای دوگانه را افزایش دهد.
پیش از این، الکساندر دو کرو، نخست وزیر بلژیک هشدار داده بود که استفاده اتحادیه اروپا از دارایی های مسدود شده روسیه می تواند به بی ثباتی سیستم مالی بین المللی منجر شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала