واشنگتن: کفگیرمان برای کمک به اوکراین به ته دیگ خورده است

ارسال
ارسال - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.12.2023
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده در توانایی خود برای ارائه حمایت نظامی از اوکراین به "حداقل" رسیده است.
به گزارش اسپوتنیک، "متیو میلر" روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: "ما از نظر توانایی‌مان در ارائه کمک‌های امنیتی به اوکراین در پایین‌ترین سطح هستیم".
میلر افزود که بر اساس برآوردهای ایالات متحده، اوکراین با "زمستان بسیار سخت" روبرو است و دولت آمریکا امیدوار است که نمایندگان کنگره در تلاش برای ادامه کمک های حیاتی به کی یف به کاخ سفید بپیوندند.
پیش از این، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا 106 میلیارد دلار برای کمک به اسرائیل و اوکراین درخواست کرده بود، اما از حمایت بی چون و چرا در کنگره برخوردار نشد. مجلس نمایندگان با اکثریت جمهوری خواهان به تخصیص کمک فقط به اسرائیل رأی داد، اما سنای تحت کنترل دموکرات ها مانع از این طرح شد.
این درخواست نیاز به تایید هر دو مجلس کنگره و امضای بعدی توسط رئیس جمهور دارد. در همین حال، دولت اذعان کرد که بودجه ای که قبلا برای کمک به کی یف اختصاص داده شده بود رو به اتمام است و به همین دلیل است که بسته های تسلیحاتی ارسال شده به اوکراین در حال کاهش است.
در همان زمان، لوید آستین، رئیس پنتاگون در سفر به کی یف، بسته کمکی بعدی را به مبلغ 100 میلیون دلار اعلام کرد، اما این بسته بخشی از وجوه مورد تایید قبلی است.
به گزارش ان بی سی نیوز، احزاب دموکرات و جمهوری خواه سعی کردند مواضع خود را در مورد درخواست بایدن برای حمایت بیشتر از اوکراین، اسرائیل و تایوان هماهنگ کنند، اما این مذاکرات شکست خورد زیرا احزاب نتوانستند در مورد خواسته های جمهوری خواهان برای قوانین سختگیرانه مهاجرت به توافق برسند.
پیش از این، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، به عنوان شرط ادامه مذاکرات برای کمک به کی یف، خواستار پاسخ های دقیق از کاخ سفید در مورد استراتژی اوکراین شده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала