گزارش و تحلیل

خودرو های ایران، رقیب خودرو های چینی در اوراسیا

© Sputnikایران خودرو
ایران خودرو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.12.2023
اشتراک
اختصاصی
به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در تهران دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ با حضور عباس علی‌آبادی وزیر صمت جمهوری اسلامی ایران، سفرای عضو اتحادیه اوراسیا، معاون وزیر حمل و نقل روسیه و شرکت‌های ایرانی و کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در نمایشگاه‌بین‌المللی تهران افتتاح شد و تا ۱۶ ام آذر ادامه دارد.
۱۰۰ شرکت ایرانی صادراتی در حوزه‌های انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی، محصولات کشاورزی، خودرو، مناطق آزاد، صنعت، دانش‌بنیان و .. آخرین دستاورد‌های خود را در این نمایشگاه ارائه کرده‌اند.
در این دوره از نمایشگاه، شرکت‌هایی از کشور‌های روسیه، ارمنستان، قزاقستان در قالب پاویون و غرفه‌های اختصاصی حضور دارند؛ همچنین هیات تجاری از کشور‌های قرقیزستان و بلاروس از نمایشگاه بازدید می‌کنند.
واسیلی اشپاک، معاون وزیر صنعت و تجارت روسیه، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت: مسلماً نمایشگاه تاثیر بسزایی در گسترش روابط بین ایران و روسیه خواهد داشت اما به تنهایی موجب تعمیق روابط بین دو کشور نخواهد شد، برای مثال ما در نمایشگاه مجموعه ‌های شاخص و برتری را مشاهده می‌کنیم که محصولات خود را ارائه می‌دهند اما محصولات آنها در سطح تجارتی قرار نمی‌گیرد و این یکی از مسائلی است که در روند این نمایشگاه باید مورد بررسی قرار بگیرد.
وی در ادامه بیان کرد:همچنین باید تاکید کنم که بسیاری از محصولات ارائه شده توسط ایران برای کشورهای حوزه اوراسیا جالب توجه است، ایران تا امروز توانسته بسیاری از معضلات خود را در تجارت بین الملل حل کند و به همین دلیل بر این باوریم که شرکت‌ های ایرانی که محصولات مناسبی دارند و مسیر جهانی‌ سازی را گذرانده‌ اند می‌توانند جایگزین محصولاتی شوند که از کشور های دیگر در حوزه اوراسیا تهیه می‌شود.
معاون وزیر صنعت و تجارت روسیه، خودروسازی را یکی از زمینه ‌های رقابتی بین ایران و چین در حوزه اوراسیا توصیف کرد و اظهار داشت: مسلماً بحث خودروسازی در هر کشوری دارای جایگاه ویژه است و تاثیر به سزایی دارد، شرکت‌های تولید کننده قطعات خودرو مسلماً می‌توانند نقش بزرگی را در کشور روسیه و کشورهای حوزه اوراسیا ایفا کنند، اکنون در بازار کشورهای اوراسیا کشورهایی مانند چین در حال جایگزینی محصولات خود با محصولات کشورهای دیگر هستند، ایران نیز این فرصت را دارد تا محصولات خود به ویژه خودرو را در بازار اوراسیا جایگزین محصولات کشورهای دیگر کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала