خزانه داری آمریکا حمایت این کشور را برای اوکراین "حیاتی" خواند

© AP Photo / Jacquelyn MartinГлава министерства финансов США Джанет Йеллен в Вашингтоне, США
Глава министерства финансов США Джанет Йеллен в Вашингтоне, США - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.12.2023
اشتراک
وزیر خزانه داری ایالات متحده اعلام کرد، حمایت مالی ایالات متحده برای اوکراین حیاتی است، چرا که کی یف برای ادامه مشارکت در درگیری به آن نیاز دارد.
به گزارش اسپوتنیک، "جانت یلن" در مصاحبه با پانچ بول گفت:" آنها برای زمستان طولانی آماده می شوند و این حمایت برای آنها حیاتی است تا بتوانند به شرکت در جنگ ادامه دهند".
علاوه بر این، همانطور که رئیس خزانه داری ایالات متحده تاکید کرد، مقامات اوکراین در حال حاضر "هر سنت" از درآمد خود را صرف اهداف نظامی می کنند. به همین دلیل، یلن خاطرنشان کرد، به کمک واشنگتن برای فعال نگه داشتن دولت، بیمارستان ها، امدادگران اولیه و معلمان نیاز است.
او همچنین از اظهار نظر در مورد این احتمال که حتی اگر کنگره آمریکا درخواست اضافی جو بایدن، رای کمک به اوکراین را تایید کند، آخرین پولی خواهد بود که قانونگذاران ایالات متحده برای کی یف تصویب خواهند کرد، اظهار نظر نکرد.
بایدن قبلاً 106 میلیارد دلار برای کمک به اسرائیل و اوکراین درخواست کرده بود، اما از حمایت بی چون و چرا در کنگره برخوردار نشد. مجلس نمایندگان با اکثریت جمهوری خواهان به تخصیص کمک فقط به اسرائیل رأی داد، اما سنای تحت کنترل دموکرات ها مانع از این طرح شد. این درخواست نیاز به تایید هر دو مجلس کنگره و امضای بعدی توسط رئیس جمهور دارد. در همین حال، دولت اذعان کرد که بودجه ای که قبلا برای کمک به کی یف اختصاص داده شده بود رو به اتمام است و به همین دلیل است که بسته های تسلیحاتی ارسال شده به اوکراین در حال کاهش است.
در همان زمان، لوید آستین، رئیس پنتاگون در سفر به کی یف، بسته کمکی بعدی را به مبلغ 100 میلیون دلار اعلام کرد، اما این بسته بخشی از وجوه مورد تایید قبلی است.
به گزارش ان بی سی نیوز، احزاب دموکرات و جمهوری خواه سعی کردند مواضع خود را در مورد درخواست بایدن برای حمایت بیشتر از اوکراین، اسرائیل و تایوان هماهنگ کنند، اما این مذاکرات شکست خورد زیرا احزاب نتوانستند در مورد خواسته های جمهوری خواهان برای قوانین سختگیرانه مهاجرت به توافق برسند.
اگر کنگره اکنون نتواند در مورد کمک به اوکراین به توافق برسد، باید پس از تعطیلات کریسمس که از 14 دسامبر برای نمایندگان کنگره و 15 دسامبر برای سناتورها آغاز می شود، انجام شود. مجلس نمایندگان در 9 ژانویه و سنا در 8 ژانویه فعالیت خود را از سر خواهند گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала