ایالات متحده اعتراف کرد که عرضه F-16 به کی یف برتری هوایی نخواهد داد

CC BY 4.0 / Ministry of Defence of the Russian Federation / (cropped image)پرواز جنگنده های روسی بر فراز آب های بی طرف با همراهی جنگنده های اف 16
پرواز جنگنده های روسی بر فراز آب های بی طرف با همراهی جنگنده های اف 16  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.12.2023
اشتراک
واشنگتن پست به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده گزارش می دهد، تامین جنگنده های F-16 به اوکراین، برتری هوایی مورد نظر را برای اوکراین به ارمغان نمی آورد، زیرا سامانه های پدافند هوایی روسیه بسیار موثر هستند و آموزش خلبانان اوکراینی بسیار طولانی خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، این نشریه به نقل از یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا می‌گوید: "اگر امکان آموزش خلبانان زیادی برای F-16 در سه ماه وجود داشت، در همان روز اول از بین می رفتند، زیرا سیستم های پدافند هوایی روسیه در اوکراین بسیار قابل اعتماد و کارآمد هستند".
این روزنامه همچنین گزارش می دهد که تحویل جنگنده های گران قیمت و آموزش خلبانان برای آنها حداقل یک سال طول می کشد و تاثیری بر روند رویدادها نخواهد داشت.
این نشریه می نویسد:" مقامات ایالات متحده تاکید کرده اند که حتی تعداد کمی از هواپیماهای 60 میلیون دلاری به بودجه ای که می تواند برای خرید وسایل نقلیه، پدافند هوایی یا مهمات بسیار بیشتر باشد، کمک کند. آنها همچنین گفتند که جنگنده‌ها برتری هوایی را که اوکراینی‌ها می‌خواهند را ارائه نمی‌کنند. آموزش خلبانان و تحویل جنگنده ها یک سال یا بیشتر طول می کشد، بسیار طولانی است تا تفاوتی در جنگ جاری ایجاد شود".
در ماه مه، آسوشیتدپرس گزارش داد که تصمیم جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده برای اجازه دادن به متحدان برای آموزش خلبانان اوکراینی برای پرواز با جت های جنگنده F-16 و ارائه این هواپیما پس از ماه ها بحث داخلی با متحدان صورت گرفت. این خبرگزاری خاطرنشان کرد که دولت ایالات متحده مدت ها از تصمیم گیری در مورد این موضوع می ترسید. مقامات آمریکایی استدلال کردند که آموزش اوکراینی ها برای پرواز F-16 و سازماندهی تدارکات دشوار و زمان بر است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала