کارشناس آمریکایی: روسیه، تمام اوکراین تا دنیپر را خواهد گرفت

© Sputnik / Alexey Maishev /  مراجعه به بانک تصاویر Военнослужащие ВС РФ во время прохождения боевой подготовки на одном из полигонов в зоне специальной военной операции
Военнослужащие ВС РФ во время прохождения боевой подготовки на одном из полигонов в зоне специальной военной операции - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.12.2023
اشتراک
استاد دانشگاه کورک گفت که روسیه می تواند تمام اوکراین را تا دنیپر بگیرد، اگر درگیری ها پایان نیابد.
به گزارش اسپوتنیک، "جفری رابرتز" در مصاحبه ای با کانال یوتیوب دیالوگ ورکز گفت:" اگر جنگ ادامه یابد، روسیه به دلایل استراتژیک مجبور خواهد شد تا قلمروهای خود را تا دنیپر گسترش دهد و کنترل تمام شرق و جنوب اوکراین را در دست بگیرد".
این مورخ افزود که اوکراین ممکن است روی بازگشت چهار منطقه جدید روسیه حساب نکند. علاوه بر این، وی اعتراف کرد که جدایی کریمه در سال 2014 در نتیجه اراده ساکنان شبه جزیره رخ داد که نمی خواستند بخشی از دولت اوکراین باقی بمانند.
رابرتز همچنین هشدار داد که غرب برای حفظ آبروی خود، باید کی یف را به مذاکره صلح متقاعد کند. این کارشناس معتقد است که "شاهین‌های" غربی در تلاش برای اثبات "ناتوانی ولادیمیر پوتین در مذاکره" با تحریف تاریخ بسیار فریفته شده‌اند.
رابرتز در پایان گفت: "من فکر می کنم که پوتین در نهایت به هر توافقی که با اوکراین منعقد کند، احترام می گذارد."
روسیه بارها آمادگی خود را برای مذاکره اعلام کرده است، اما مقامات کی یف ممنوعیتی را در سطح قانونگذاری برای آنها وضع کرده اند. کرملین همچنین خاطرنشان کرد که در حال حاضر هیچ پیش نیازی برای انتقال وضعیت به یک سوی صلح آمیز وجود ندارد، در حالی که دستیابی به اهداف عملیات ویژه یک اولویت مطلق برای مسکو است. به گفته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، این کشور هرگز گفتگو را رد نکرده است، اما طرف مقابل باید مستقیماً این را اعلام نماید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала