رئیس پنتاگون : اسرائیل ممکن است در غزه با شکست استراتژیک روبرو شود

© AP Photo / Michael Probstلوید آستین وزیر دفاع آمریکا
لوید آستین وزیر دفاع آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.12.2023
اشتراک
آستین: در این نوع نبرد، مرکز ثقل جمعیت غیرنظامی است و اگر آنها را به آغوش دشمن برانید، پیروزی تاکتیکی را با شکست استراتژیک جایگزین خواهید کرد.
به گزارش اسپوتنیک، لوید آستین، رئیس پنتاگون در جریان سخنرانی در مجمع دفاع ملی ریگان که این روزها در کالیفرنیا برگزار می شود، گفت که اسرائیل ممکن است با شکست استراتژیک در نوار غزه روبرو شود.
آستین هشدار داد: در این نوع نبرد، مرکز ثقل جمعیت غیرنظامی است و اگر آنها را به آغوش دشمن برانید، پیروزی تاکتیکی را با شکست استراتژیک جایگزین خواهید کرد. به گفته وی، ارتش اسرائیل تنها در صورتی می تواند در نبرد با حماس پیروز شود که نیروهای اسرائیلی وظیفه اصلی جلوگیری از مرگ غیرنظامیان و حفاظت از آنها در نوار غزه را بر عهده بگیرند.
اسرائیل در 7 اکتبر مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه به عنوان بخشی از عملیات سیل الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، قرار گرفت. پس از این، جنگنده‌های این سازمان وارد مناطق مرزی در جنوب اسرائیل شدند و به سمت نظامیان و غیرنظامیان آتش گشودند و بیش از 200 گروگان را نیز گرفتند. در اسرائیل بر اساس آخرین اطلاعات مقامات، حدود 1.2 هزار نفر کشته شدند که این تعداد شامل غیرنظامیان، سربازان، شهروندان خارجی و کارگران است و همچنین گزارش شده است که بیش از 5 هزار نفر زخمی شده اند.
گنجانده شدن چند شرکت چینی در لیست سیاه پنتاگون+ جزئیات  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.11.2023
جلسه محرمانه آتی شورای پنتاگون درباره استراتژی نظامی آمریکا در قبال روسیه
در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند. در عرض چند روز، ارتش اسرائیل کنترل تمام مناطق پرجمعیت نزدیک مرز با غزه را به دست گرفت و حملات هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد و تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت را متوقف کرد.
تعداد کشته شدگان نوار غزه از آغاز حملات اسرائیل به بیش از 16 هزار نفر و بیش از 35 هزار زخمی رسیده است. حماس مدعی شد که حدود 200 تا 250 گروگان در نوار غزه وجود دارد. پس از پایان آتش بس، مقامات اسرائیلی اعلام کردند که 126 اسرائیلی و 11 خارجی در گروگان حماس باقی مانده اند و 110 نفر بوده شده، آزاد شدند
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала