- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

روسیه دو موشک اوکراینی را بر فراز دریای آزوف منهدم کرد

© Sputnik / Vitaly Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر Вид на Крымский мост через Керченский пролив
Вид на Крымский мост через Керченский пролив  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.12.2023
اشتراک
وزارت دفاع روسیه از انهدام دو موشک اس-200 اوکراینی بر فراز دریای آزوف خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سامانه های پدافند هوایی روسیه دو موشک اس-200 اوکراینی را که توسط نیروهای مسلح اوکراین بر فراز دریای آزوف شلیک شده بودند، منهدم کرد.
در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: حدود ساعت 18:00 به وقت مسکو، در 2 دسامبر، رژیم کی یف با استفاده از دو موشک ضد هوایی اس-200 که تغییر کاربری داده شده بود برای انهدام مواضع زمینی در روسیه اقدام به حمله تروریستی کرد. موشک های اوکراینی توسط سامانه های پدافند هوایی ارتش روسیه بر فراز دریای آزوف منهدم شدند.
گفتنی است که این اولین بار نیست که نیروهای مسلح اوکراین سعی می کنند با چنین موشک هایی به مناطق روسیه حمله کنند. بدین ترتیب، در 26 نوامبر، نیروهای پدافند هوایی دو گلوله نیروهای مسلح اوکراین را بر فراز دریای آزوف سرنگون کردند.
اعلام خسارات کریمه در سالهای قرارداشتن در ترکیب اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.08.2023
انهدام موشک اس-200 اوکراینی در کریمه
علاوه بر این، در ماه اکتبر، سامانه پدافند هوایی روسیه دو موشک اس-200 را که توسط ارتش اوکراین به سمت کریمه پرتاب شده بود، رهگیری کرد.
ارتش اوکراین مرتباً مناطق مرزی روسیه را گلوله باران می کند، با پهپادها حمله کرده و عملیات خرابکاری انجام می دهد. در سواستوپل و کریمه هشدار سطح زرد به منظور خطر تروریستی وجود دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала