روسیه به قول خود وفا کرد؛ کشتی حامل گندم به سومالی رسید

© Sputnik / Sergey VenyavskyКолосья пшеницы
Колосья пшеницы - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.12.2023
اشتراک
اولین محموله کمک‌های بشردوستانه روسیه که شامل مواد اولیه غذایی است، روز گذشته به سومالی رسید.
انورادها چنوی، استاد پیشین دانشگاه Jawaharlal Nehru، در گفتگو با اسپوتنیک درباره کمک‌های بشردوستانه روسیه گفت: علی رغم تحریم کشورهای غربی روسیه قول داده بود که تحویل غلات به فقیرترین کشورهای آفریقا ادامه خواهد داشت.
وی افزود: روسیه ارسال رایگان گندم به کشورهای آفریقایی را آغاز کرده است و اولین بار از این محموله ها به سومالی رسید. مقامات آمریکایی پیش از این به کشورهای آفریقایی هشدار داده بودند که با روسیه تعاملاتی نداشته باشند. واضح است که اين کشورها اصلاً نمی خواهند به این هشدار گوش بدهند.
ایران برای اولین بار برنامه صادرات گندم را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2023
کشتی حامل گندم از روسیه وارد سومالی شد + ویدئو
لودویک تاپسوبا، معاون دبیر کل انجمن دانشجویان سابق اتحاد جماهیر شوروی از بورکینافاسو در این زمینه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: این ژست بسیار ضروری است. هزاران کودک مبتلا به سوءتغذیه مزمن را از کشورهای مختلف آفریقایی که با چالش های امنیتی روبرو هستند نجات خواهد داد.
وی تاکید کرد: ارسال محموله بشردوستانه حامل 25 هزار تن گندم به سومالی نشان می دهد که روسیه "در شرایط کمبود غلات نسبت به مشکلات کشورهای آفریقایی بی تفاوت نیست."
گفتنی است که اولین محموله کمک‌های بشردوستانه روسیه که شامل مواد اولیه غذایی است، روز گذشته به سومالی رسید. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در اجلاس روسیه و آفریقا در ماه ژوئیه، از قصد روسیه برای ارسال غلات رایگان به عنوان کمک بشردوستانه به شش کشور آفریقایی که در فهرست برنامه جهانی غذا هستند، خبر داد. دیمیتری پاتروشف، وزیر کشاورزی روسیه گزارش داد که دو کشتی اول 25 هزار تنی حامل گندم، روسیه را در اواسط نوامبر به مقصد سومالی و بورکینافاسو ترک کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала