کشتی حامل گندم از روسیه وارد سومالی شد + ویدئو

© Sputnik / Aleksander Liskin  /  مراجعه به بانک تصاویر ایران برای اولین بار برنامه صادرات گندم را اعلام کرد
ایران برای اولین بار برنامه صادرات گندم را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2023
اشتراک
رسانه: کشتی 25 هزار تنی حامل گندم از روسیه وارد سومالی شد.
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری ملی سومالی "سونا" خبر داد که روز پنجشنبه یک کشتی 25 هزار تنی حامل گندم با اهداف بشردوستانه از روسیه وارد موگادیشو پایتخت سومالی شد.
به گفته خبرگزاری "سونا"، سومالی یک محموله کمکی 25 هزار تنی (گندم) از روسیه برای حل مشکلات (پیامدهای) سیل در این کشور دریافت کرد.
خاطرنشان می شود که مقامات مختلف از جمله احمد فیکی، وزیر کشور سومالی در یک مراسم رسمی از ورود کشتی استقبال کردند و محموله به طور رسمی توسط میخائیل گولوانوف، سفیر روسیه در سومالی و جیبوتی تحویل داده شد. دولت سومالی از کمک روسیه استقبال کرد و از حمایت این کشور قدردانی کرد.
انتظار می رود که این محموله اولین بخش کمک هایی باشد که به آفریقا وعده داده شده است، در حالی که سومالی نیز امیدوار به حمایت بیشتر روسیه در قالب کمک های بشردوستانه برای از بین بردن پیامدهای سیل است.
پیشتر، این خبرگزاری به نقل از محمد معلم عبدالله، کمیسر SoDMA، گزارش داده بود که تقریبا 100 نفر قربانی سیل های جاری در سومالی شده اند که در مجموع، بلایای طبیعی بیش از دو میلیون نفر را در این کشور تحت تاثیر قرار داده است.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در اجلاس روسیه و آفریقا در ماه ژوئیه، از قصد روسیه برای ارسال غلات رایگان به عنوان کمک بشردوستانه به شش کشور آفریقایی که در فهرست برنامه جهانی غذا هستند، خبر داد. دیمیتری پاتروشف، وزیر کشاورزی روسیه گزارش داد که دو کشتی اول 25 هزار تنی حامل گندم، روسیه را در اواسط نوامبر به مقصد سومالی و بورکینافاسو ترک کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала