- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

تلفات نیروهای اوکراینی در یک هفته به بیش از 4500 نفر رسید

© AP Photo / LibkosУкраинские военные эвакуируют раненого в Донецкой области
Украинские военные эвакуируют раненого в Донецкой области  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.12.2023
اشتراک
وزارت دفاع روسیه گزارشی درباره تلفات نیروهای مسلح اوکراین در مناطق عملیات ویژه نظامی منتشر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه خبر داد که نیروهای مسلح اوکراین در یک هفته بیش از 880 پرسنل نظامی را در جهت یوژنودونتسک از دست دادند.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای روسیه در جهت جنوب دونتسک سه حمله نیروهای مسلح اوکراین را دفع کردند، نیروهای کی یف در این منطقه بیش از 880 پرسنل نظامی، یک تانک و شش خودروی زرهی و پنج قیضه توپ صحرایی را در یک هفته از دست دادند.
در گزارش این وزارتخانه آمده است: "در جهت جنوب دونتسک، واحدهای گروه نیروهای شرق سه حمله دشمن را دفع کردند.به گفته این وزارتخانه، حملات هوایی و آتش توپخانه یگان های تیپ 58 پیاده موتوری، تیپ 72 مکانیزه و تیپ 128 دفاع ارضی نیروهای مسلح اوکراین در مناطق شهرک های نوومیکایلووکا، استارومایورسکایا، نیکولسکویه، شوچنوفکا، در دونتسک مورد حمله نیروهای روس قرار گرفتند.
وزارت دفاع روسیه روز شنبه گزارش داد که کی یف در منطقه خرسون تا 450 پرسنل نظامی را در یک هفته از دست داد و همچنین 14 نظامی اوکراینی در این جبهه اسیر شدند..
وزارت دفاع روسیه در گزارش هفتگی خود اعلام کرد: "در جهت خرسون، دشمن تلاش‌های ناموفقی برای فرود گروه‌های رزمی در جزایر و ساحل چپ دنیپر انجام داد.
در این گزارش تصریح می شود که در نتیجه اقدامات پیشگیرانه نیروهای روسیه و حملات توپخانه ای، تلفات نیروهای مسلح اوکراین در این منطقه در یک هفته به 450 پرسنل نظامی، 13 قبضه توپ صحرایی، 23 قایق و 26 خودرو رسید و گروه های شناسایی اوکراینی منهدم شدند.
عملیات ویژه نظامی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.12.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
نیروهای روسیه طی هفته گذشته 27 حمله به اهداف نظامی در اوکراین انجام دادند

وزارت دفاع روسیه خاطر نشان کرد که 14 نیروی اوکراینی در این منطقه به اسارت نیروهای روس درآمدند.وزارت دفاع روسیه درپایان افزود :
- در جهت کوپیانسک، 18 حمله دشمن در یک هفته دفع شد، تلفات نیروهای مسلح اوکراین از 315 پرسنل نظامی، دو تانک فراتر رفت.
- در جهت کراسنولیمان، 13 حمله گروه های تهاجمی نیروهای مسلح اوکراین دفع شد، مجموع تلفات دشمن به بیش از 950 نظامی کشته و زخمی رسید.
- در جهت دونتسک 17 حمله نیروهای اوکراینی دفع شد و تلفات دشمن بیش از 1680 پرسنل نظامی و شش تانک بود
- در منطقه زاپاروژیه دشمن تا 315 پرسنل نظامی و پنج تانک را از دست داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала