آماده سازی برای پردازش غلات از روسیه تکمیل شده است

© Sputnik / Konstantin Mihalchevskiy /  مراجعه به بانک تصاویر سیلوهای گندم
سیلوهای گندم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2023
اشتراک
منابع در وزارت کشاورزی ترکیه: آماده سازی برای پردازش غلات از روسیه تکمیل شده است.
منابعی در وزارت کشاورزی و جنگلداری ترکیه در تفسیری به اسپوتنیک از تکمیل کار مقدماتی برای فرآوری غلات روسی خبر دادند که سپس به کشورهای آفریقایی ارسال خواهد شد.
بر اساس اطلاعات دریافتی، "در طول آماده سازی، ظرفیت های غیرفعال شرکت های فرآوری غلات در ترکیه شناسایی شد.
غلات وارد شده از روسیه در این شرکت ها فرآوری می شود، تمام آمادگی های لازم برای این امر انجام شده است.
غلات روسیه به آرد تبدیل می شود و محصولات مرتبط به ویژه برای تولید ماکارونی تبدیل می شود و به کشورهای آفریقایی می رود.
به گفته منابع، تقویم عرضه غلات روسیه به ترکیه، فرآوری و ارسال آن به آفریقا در مذاکرات بعدی پوتین و اردوغان مورد بحث قرار خواهد گرفت.
پیشتر ابراهیم یومکلی وزیر کشاورزی و جنگلداری ترکیه گفت: ترکیه غلات روسیه را به آرد تبدیل و از طریق مکانیسم های مختلف به کشورهای نیازمند آفریقا ارسال خواهد کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در اجلاس روسیه و آفریقا در ماه ژوئیه، از قصد روسیه برای ارسال غلات رایگان به عنوان کمک بشردوستانه به شش کشور آفریقایی که در فهرست برنامه جهانی غذا هستند، خبر داد.
در آن زمان وزیر خارجه ترکیه گفت: رئیس جمهور ما (رجب طیب اردوغان ) گفت که غلات روسیه به صورت آرد به کشورهای آفریقایی ارسال خواهد شد.
Вид на город Могадишо в Сомали - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2023
کارشناس صرب: رفتار روسیه با کشورهای نیازمند دوستانه است
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت که آنکارا از این ابتکار حمایت می کند و همراه با قطر، پردازش و تحویل غلات روسیه را به کشورهای نیازمند تسهیل می کند.
قرارداد غلات در 18 ژوئیه متوقف شد، فدراسیون روسیه مخالفت خود را با تمدید آن به ترکیه، اوکراین و سازمان ملل اعلام کرد. پوتین پیشتر خاطرنشان کرده بود که به رغم تلاش های سازمان ملل متحد، مفاد توافق با روسیه عملی نشد. پوتین بارها خاطرنشان کرده است که غرب بیشتر غلات اوکراین را به کشورهای خود صادر می کند و هدف اصلی این معامله - تامین غلات به کشورهای نیازمند از جمله کشورهای آفریقایی هرگز محقق نشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала