کارشناس صرب: رفتار روسیه با کشورهای نیازمند دوستانه است

© AFP 2023 / Yasuyoshi ChibaВид на город Могадишо в Сомали
Вид на город Могадишо в Сомали - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2023
اشتراک
کارشناس صرب: در حالی که غرب از متحدان خود باج خواهی می کند، روسیه برای نیازمندان کمک می فرستد.
محموت بوشاتلیا، یکی از کارشناسان برجسته صرب در امور توسعه و سرمایه گذاری در گفتگو با اسپوتنیک گفت که روسیه از کمک های بشردوستانه به شکل غله برای آفریقا چیزی عاید نخواهد شد، اما از نظر سیاسی سود خواهد برد زیرا نسبت به نیازمندان رفتار دوستانه ای دارد، در حالی که جهان غرب حتی از متحدان خود باج خواهی می کند.
وی اظهار کرد: عرضه غلات به سومالی تازه آغاز کار است و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قبلاً چندین بار قول داده است که به کشورهایی که واقعاً به غلات نیاز دارند و نمی توانند آن را از بازار بخرند، کمک کند.
محموت بوشاتلیا افزود: معتقدم این اقدام ادامه خواهد داشت. دشوار است بگوییم در چه حجمی، این عمدتا به نتایج تولید کشاورزی در روسیه در سال جاری بستگی دارد. اگر فراوانی محصول وجود داشته باشد، شانس بیشتری برای کمک روسیه به کشورهای گرسنه وجود خواهد داشت. در مورد جنبه اقتصادی برای روسیه، روسیه از این امر عایدی نخواهد داشت و احتمالاً می خواهد هزینه حمل و نقل این غلات را بپردازد.
وی خاطر نشان کرد: با این حال، این یک گام سیاسی بسیار خوب است، زیرا در شرایطی که جهان غرب حتی از نزدیک ترین متحدان خود باج خواهی می کند، روسیه و همچنین چین، رفتار بسیار آشکار و دوستانه ای نسبت به کسانی دارند که بیشتر به کمک نیاز دارند.
ایران برای اولین بار برنامه صادرات گندم را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2023
کشتی حامل گندم از روسیه وارد سومالی شد + ویدئو
وی افزود: و این تأثیر خوبی می گذارد، همانطور که از مجامع بین المللی که تعداد زیادی از کشورها در آن شرکت می کنند، مشاهده می شود. به عنوان مثال، اخیراً حدود 140 کشور در جشن دهمین سالگرد ابتکار یک کمربند و یک جاده در پکن شرکت کردند و بیش از 60 کشور در کنفرانس برنامه ریزی شده بریکس شرکت کردند. و اثر بسیار خوبی از خود به جای می گذارد. من معتقدم که تلاش ها برای ارائه کمک به کشورهایی که در درجه اول به غذا و همچنین انرژی نیاز دارند، ادامه خواهد یافت.
روز گذشته، یک کشتی 25 هزار تنی حامل گندم با اهداف بشردوستانه از روسیه وارد موگادیشو پایتخت سومالی شد.
انتظار می رود که این محموله اولین بخش کمک هایی باشد که به آفریقا وعده داده شده است، در حالی که سومالی نیز امیدوار به حمایت بیشتر روسیه در قالب کمک های بشردوستانه برای از بین بردن پیامدهای سیل است.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در اجلاس روسیه و آفریقا در ماه ژوئیه، از قصد روسیه برای ارسال غلات رایگان به عنوان کمک بشردوستانه به شش کشور آفریقایی که در فهرست برنامه جهانی غذا هستند، خبر داد. دیمیتری پاتروشف، وزیر کشاورزی روسیه گزارش داد که دو کشتی اول 25 هزار تنی حامل گندم، روسیه را در اواسط نوامبر به مقصد سومالی و بورکینافاسو ترک کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала