هرش مدعی شد که روسیه و اوکراین مذاکرات مخفیانه صلح را آغاز کرده اند

© Sputnik / Alexandr Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر مذاکرات روسیه و اوکراین
مذاکرات روسیه و اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2023
اشتراک
هرش: روسیه و اوکراین مذاکرات محرمانه ای را بین رهبران ارشد نظامی آغاز کردند.
به گزارش اسپوتنیک، سیمور هرش، روزنامه‌نگار آمریکایی، به نقل از مقامات ناشناس آمریکایی ادعا می‌کند که روسیه و اوکراین از طریق رهبران ارشد نظامی مخفیانه مذاکرات صلح را انجام می‌دهند که علیرغم مخالفت‌های ولادیمیر زلنسکی و کاخ سفید، گفت‌وگوهایشان در حال افزایش است.
در مقاله ای در پلت فرم Substack، برنده جایزه پولیتزر نوشت که ظاهراً موضوع تثبیت احتمالی مرزها در امتداد خط مقدم فعلی با روسیه که کریمه و سرزمین های آزاد شده مناطق دونتسک، لوگانسک، خرسون و زاپاروژیه را حفظ می کند، در مبادله برای توافق با الحاق اوکراین به ناتو با تعدادی از شرایط محدود کننده مورد بحث قرار گرفته است.
هرش می گوید مذاکرات صلح جدی بین روسیه و اوکراین سرعت گرفته است. نیروی محرکه آنها نه واشنگتن یا مسکو بود، نه بایدن یا پوتین، بلکه دو ژنرال بلندپایه که جنگ را رهبری می کنند.طرف مذاکره کننده روسی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه، والری گراسیموف، و طرف اوکراینی فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین والری زالوژنی می باشد .
او مصاحبه هیجان انگیز زالوژنی با مجله اکونومیست را به یاد آورد که در آن او به بن بست در جبهه اعتراف کرد.
هرش مدعی است که در ازای دریافت قلمرو، این گزینه در نظر گرفته می‌شود که ظاهرا روسیه با ورود احتمالی اوکراین به ناتو مخالفت نکند، اما با این تعهد روشن که ائتلاف سربازان و سلاح‌های تهاجمی خود را در آنجا مستقر نخواهد کرد.
دیوید آراخامیا رهبر حزب خدمتگذار مردم در پارلمان اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.11.2023
رهبر یک حزب پارلمانی اوکراین: انگلیس باعث ادامه جنگ در اوکراین شد!
به گفته هرش، کاخ سفید "کاملاً با توافق پیشنهادی مخالف است."
این روزنامه نگار موضع زلنسکی را که بر جنگ تا پایان پیروزمندانه اصرار دارد و ممنوعیت قانونی مذاکرات با روسیه را آغاز کرده است را یکی دیگر از موانع احتمالی می داند.
هرش نوشت: "مقام آمریکایی به من گفت: که به زلنسکی فهمانده شده که او نیست، بلکه ارتش است که این مشکل را حل می کند و مذاکرات با یا بدون شما ادامه خواهد داشت."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала