گزارش و تحلیل

رسانه: سیر حوادث در اوکراین برای دولت ایالات متحده مناسب نیست؛ بایدن باید عجله کند

© AP Photo / J. Scott Applewhiteپرچم اوکراین و آمریکا
پرچم اوکراین و آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2023
اشتراک
آیا بایدن برای حل بحران اوکراین قصد دارد به کمک جامعه جهانی مراجعه کند؟
اسپوتنیک مقاله ای از آناتول لیون مدیر برنامه مطالعات اوراسیا در موسسه کوئینسی، در "ریسپانسیبل استیت کرفت" ایالات متحده را، مورد توجه شما اقرار می دهد. در آن آمده است: حمله اوکراین شکست خورد. اگرچه ژنرال والری زالوژنی، فرمانده کل ارتش اوکراین گفت که درگیری به بن بست رسیده است، روسیه در حال پیشروی است. ارتش آن هنوز به آرامی در حال حرکت است، اما زمان به نفع اوکراین کار نمی کند. روسیه از نظر جمعیت چهار برابر بیشتر از اوکراین و از نظر تولید ناخالص داخلی 14 برابر بزرگتر است. همچنین عدم تعادل جدی در صنایع نظامی آمریکا و اروپا وجود دارد. این بدان معناست که روسیه بسیار بیشتر از آنچه که اوکراین از غرب دریافت می کند، گلوله تولید می کند. و همانطور که رویدادهای اخیر در کنگره ایالات متحده و اروپا نشان می دهد، هیچ تضمینی وجود ندارد که حجم کمک های غرب به اوکراین در سطح کافی باقی بماند.
اما حتی اگر غرب تسلیحات بیشتری فراهم کند، بازهم نمی‌تواند سربازان بیشتری مانند گلوله "تولید کند". کی‌یف در بسیج با مشکلات فزاینده‌ای مواجه است، در حالی که روسیه در حال اضافه کردن پرسنل ذخیره است.
در غرب، حتی در سخنرانی های کسانی که از پیروزی کامل اوکراین حمایت می کنند، نشانه های ناامیدی به طور فزاینده ای شنیده می شود. اوکراین هیچ چشم انداز واقعی برای بهبود موقعیت خود در میدان جنگ ندارد. آتش بس و مذاکره برای حل و فصل مسالمت آمیز ضروری است.
اگر جنگ در امتداد خطوط تماس موجود، متوقف می شد، بیش از 80 درصد اوکراین مستقل می شد و اوکراین می توانست تمام تلاش خود را برای پیوستن به اتحادیه اروپا انجام دهد.
اگر درگیری ادامه یابد، مقاومت اوکراین سقوط خواهد کرد. دلیل آن می‌تواند کمبود نیروی انسانی باشد، یا اینکه واحدهای جدید نیروهای مسلح روسیه به مسکو اجازه ‌دهند تا جبهه را در شمال اوکراین در مواضعی که اوکراین فاقد نیروی انسانی برای دفاع است، بازگشایی کند.
بودجه آمریکا برای تحویل تسلیحات به اوکراین دارد تمام می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2023
پنتاگون: بودجه آمریکا برای تحویل تسلیحات به اوکراین دارد تمام می شود
طبق گزارش ها، دولت بایدن به طور خصوصی به دولت اوکراین برای آغاز مذاکرات با روسیه توصیه می کند. در این صورت، رئیس جمهور زلنسکی باید اظهارات خود مبنی بر عدم مذاکره با پوتین را پس بگیرد و از تنها شرط برای توافق موقت، خروج کامل روسیه از تمام سرزمین هایی که مسکو از سال 2014 از آن خود کرده است، خودداری کند. گروه های ملی گرا به شدت به هرگونه سازش اعتراض می کنند. طبیعتاً، دولت روسیه هم علاقه ای به آتش بس موقت ندارد، زیرا زمان به نفع آن است.
در این شرایط، به تعویق انداختن ابتکارات دیپلماتیک تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا غیر منطقی است. این احتمال وجود دارد که اوکراین تا این انتخابات دوام نخواهد آورد. موفقیت‌های بزرگ طرف روسیه، انتخاب دردناکی را برای دولت بایدن پیش رو خواهد داشت: قبول شکست برای اوکراین، که تحقیر جدی برای ایالات متحده و ناتو خواهد بود، یا تهدیدی برای مداخله مستقیم و خطر جنگ هسته ای با روسیه. همانطور که فاجعه در اسرائیل و نوارغزه به وضوح نشان می دهد، هرگز ایده خوبی نیست که فرض کنیم یک وضعیت بی ثبات باقی می ماند. در هر لحظه یک برخورد تصادفی، به عنوان مثال، بین نیروهای هوایی روسیه و آمریکا بر فراز دریای سیاه می تواند منجر به افزایش تنش و خطر یک جنگ هسته ای شود. حتی اگر از بدترین نتیجه جلوگیری شود، چنین بحرانی تأثیر شدیدی بر اقتصاد جهانی و آمریکا خواهد داشت.
در روند صلح مشارکت کامل ایالات متحده ضروری است. فقط ایالات متحده می تواند فشار کافی بر دولت اوکراین وارد کند و در عین حال تضمین های امنیتی قابل اعتمادی را ارائه دهد. وضعیت نظامی به نفع مسکو در حال توسعه است، بنابراین واشنگتن باید به طور جدی در مورد بی طرفی اوکراین، محدودیت متقابل نیروهای مسلح در اروپا، لغو تحریم ها و ساختار امنیتی اروپا که خطر درگیری های جدید را در آینده کاهش دهد، بحث کند.
اما واشنگتن به اوکراین وعده پیروزی داد و اعلام کرد که فقط اوکراین می تواند در باره صلح مذاکره کند. بنابراین، دولت بایدن به کمک خارجی نیاز دارد. دولت ایالات متحده باید به طور خصوصی با هند، برزیل و سایر کشورهای پیشرفته در جنوب جهانی تماس بگیرد تا آنها یک فراخوان جمعی برای آتش بس و گفتگوهای صلح صادر کنند. به این ترتیب واشنگتن می تواند نشان دهد که به خواست اکثریت جهانی گوش می دهد. این امر همچنین می تواند به مقابله با تأثیر فاجعه بار جنگ غزه بر روابط ایالات متحده با جنوب جهانی کمک کند.
 عفو بین الملل اوکراین را به نقض قوانین بین المللی متهم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.11.2023
مسکو: صحنه سازی در بوچا توسط کی یف برای مختل شدن مذاکرات انجام شد
برای موفقیت روند صلح، همچنین ضروری است که واشنگتن از پکن بخواهد که مسکو را تحت تأثیر قرار دهد تا با مصالحه موافقت کند. در شرایط تنش‌های فزاینده بین ایالات متحده و چین، چنین تماسی نشان دهنده آن می بود که ایالات متحده مایل است چین را به عنوان شریکی در حل مشکلات جهانی بپذیرد.
البته می توان همه چیز را به حال خود گذاشت، به این امید که اتفاقی بیفتد که به دیپلماسی آمریکایی اجازه دهد از مسئولیت فرار کند. با این حال، رفتن به این مسیر یک اشتباه غم انگیز و خیانت به منافع حیاتی اوکراین و ایالات متحده خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала