دادگاه مصونیت ترامپ را در پرونده حمله به کنگره رد کرد

© AP Photo / Craig Ruttleدونالد ترامپ
دونالد ترامپ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2023
اشتراک
دادگاه مصونیت ترامپ را در پرونده حمله به کنگره رد کرد
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس تصمیم دادگاه منتشر شده، دادگاه استیناف واشنگتن روز جمعه، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را از حق مصونیت ریاست‌جمهوری در پرونده شورش‌ها و هجوم به ساختمان کنگره، جایی که او متهم است، رد کرد.
در این سند آمده است: "برگزار شد و تصمیم گرفت که امتناع دادگاه منطقه از رضایت دادخواست شخصی که درخواست تجدیدنظر را برای رد ادعاهای علیه وی بر اساس مصونیت ریاست جمهوری ارائه کرده است، تأیید شود."
ترامپ و تیم دفاعی‌اش گفته‌اند که او در زمان شورش‌های کنگره از مصونیت ریاست‌جمهوری برخوردار بود، زیرا او هنوز رئیس دولت بود. اما بر اساس موضع دادستانی، اقدامات ترامپ از محدوده اختیارات ریاست جمهوری او فراتر رفته و در نتیجه مصونیت نباید اعمال شود.
Бывший президент США и кандидат в президенты от Республиканской партии в 2024 году Дональд Трамп во время предвыборной кампании - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.11.2023
دادگاه ایالت کلرادو آمریکا اجازه شرکت ترامپ در انتخابات 2024 را صادر کرد
در 6 ژانویه 2021، حامیان ترامپ به ساختمان کنگره حمله کردند و کنگره را برای چند ساعت مسدود کردند. پس از اخراج معترضان از ساختمان، نمایندگان کنگره پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری را تایید کردند. متعاقباً صدها نفر در ایالات متحده به اتهام مشارکت در حمله دستگیر شدند.
پرونده جنایی یورش به کاپیتول در دادگاه واشنگتن علیه ترامپ در حال بررسی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала