دادگاه ایالت کلرادو آمریکا اجازه شرکت ترامپ در انتخابات 2024 را صادر کرد

© AFP 2023 / Joseph PreziosoБывший президент США и кандидат в президенты от Республиканской партии в 2024 году Дональд Трамп во время предвыборной кампании
Бывший президент США и кандидат в президенты от Республиканской партии в 2024 году Дональд Трамп во время предвыборной кампании - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.11.2023
اشتراک
دادگاهی در ایالت کلرادو حکم داد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حمله به ساختمان کنگره دست داشته اما اسوگند ریاست‌جمهوری خود را نقض نکرده و این بدان معناست که او می تواند در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی شرکت کند.
به گزارش اسپوتنیک، قاضی سارا والاس به این نتیجه رسید که رئیس جمهور سابق در 6 ژانویه 2021 "قیام را تحریک کرد" و استدلال وکلایش مبنی بر اینکه ترامپ از حق "آزادی بیان" استفاده کرده را رد کرد. با وجود این، او نتوانست نامزد ریاست جمهوری را رد صلاحیت کند و حکم داد که ترامپ می تواند در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری باقی بماند.
استفن چانگ، سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ نیز به نوبه خود به تصمیم دادگاه واکنش منفی نشان داد و آن را "میخ دیگری بر تابوت مشکلات ضد آمریکایی در رابطه با اوراق رای" خواند.
قبلاً تصمیمات مشابهی توسط دادگاه های چندین ایالت دیگر گرفته شده بود که همه آنها ترامپ را در رای گیری نگه داشتند.
بازگشت ترامپ به کاخ سفید رهبری آمریکا را زیر سوال می برد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.11.2023
بازگشت ترامپ به کاخ سفید رهبری آمریکا در جهان را زیر سوال می برد
پیش از این از افزایش حمایت از ترامپ در میان رای دهندگان در ایالات متحده اطلاع حاصل شده بود. به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، او توانست از نظر حمایت رای دهندگان در پنج ایالت از شش ایالت مهم - آریزونا، جورجیا، میشیگان، نوادا و پنسیلوانیا، از جو بایدن، رئیس جمهور فعلی، پیشی بگیرد.
ترامپ در سال 2020 در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از جو بایدن شکست خورد. پس از آن، هواداران وی به نشانه اعتراض در روز 6 ژانویه 2021، به کاپیتول، کاخ کنگره آمریکا یورش بردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала