وزیر خارجه ایران: شورای امنیت تاکنون در ایفای مسئولیت‌ های خود در قبال فلسطین ناکام بوده است

امیرعبداللهیان
امیرعبداللهیان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.11.2023
اشتراک
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در متن سخنرانی خود که قرار بود در جلسه شورای امنیت قرائت شود تصریح کرد: سازمان ملل متحد و به ویژه شورای امنیت تاکنون در ایفای مسئولیت‌ های قانونی و اخلاقی خود در قبال مسئله فلسطین ناکام بوده است.
به گزارش اسپوتنیک، در متن سخنرانی امیر عبداللهیان آمده است: "باید با صراحت و شجاعت اعتراف کنیم که سازمان ملل متحد و به ویژه شورای امنیت تاکنون در ایفای مسئولیت‌­های قانونی و اخلاقی خود در قبال مساله فلسطین ناکام بوده است. این ناکامی بیش از همه ناشی از حمایت بی‌­چون ­و ­چرای آمریکا از رژیم اشغالگر و ممانعت از هرگونه اقدام موثر برای پاسخگو­ کردن اسرائیل بوده است. این، یک شکست اخلاقی برای جامعه بین‌­المللی و نظام ملل متحد است، اما مسئولیت اصلی آن بر عهده قدرت­‌هایی است که مصرانه مانع از ایفای نقش شورای امنیت طبق منشور ملل متحد می‌­شوند."
کاظم جلالی،  سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.11.2023
سفیر ایران در مسکو: ارتباطات نزدیکی بین ایران و روسیه برای توقف کشتار مردم مظلوم غزه وجود دارد
در بخش دیگری از این سخنرانی خاطرنشان می شود: "اکنون شورای امنیت و اعضای آن در برابر یک آزمون بسیار خطیر قرار دارند. در وضعیتی که غزه تحت اشغال و محاصره ظرف 50 روز زیر شدیدترین حملات نظامی قرار داشته و بیش از 16000 نفر از فرزندان خود که 6000 نفر آنها کودک و 4000 نفر از آنها مادر هستند را از دست داده و در شرایطی که بیش از نیمی از شمال غزه به تلی از خاک تبدیل شده است، هیچ چیزی جز تضمین توقف کامل حملات جنایتکارانه اسرائیل جبران کننده بخش کوچکی از شرمساری اخلاقی جامعه بین المللی در برابر مردم فلسطین و دنیای اسلام نخواهد بود.э
وزیر امور خارجه ایران قرار بود در نشست دیروز شورای امنیت سخنرانی کند، اما بدلیل تاخیر در صدور روادید هیات ایرانی از سوی آمریکا، امکان حضور هیات ایران میسر نشد برای ثبت سخنرانی وی در سازمان ملل توسط نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در نیویورک اقدام شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала