سفیر ایران در مسکو: ارتباطات نزدیکی بین ایران و روسیه برای توقف کشتار مردم مظلوم غزه وجود دارد

© Photo / IRNAکاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه
کاظم جلالی،  سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.11.2023
اشتراک
سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو با بیان اینکه ایران و روسیه‌، ارتباطات نزدیکی در سطوح مختلف برای توقف کشتار مردم مظلوم غزه داشته و برنامه‌هایی نیز برای آینده در دستور کار دارند، استفاده جهان اسلام از ابزارهای قدرت همچون اعمال تحریم را در قبال رژیم صهیونیستی خواستار شد.
به گزارش اسپوتنیک، کاظم جلالی چهارشنبه هشتم آذرماه ۱۴۰۲ همزمان با ۲۹ نوامبر روز جهانی حمایت از مردم فلسطین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه تعامل نزدیکی را برای توقف جنایات صهیونیست‌ها در فلسطین در وقایع اخیر داشته اند.
جلالی با اشاره به تحولات خاومیانه پس از عملیات طوفان الاقصی گفت: مواضع روس ها در ارتباط با بحران غزه مواضع خوبی بود. از آن جمله، آقای پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در کنفرانس هفته انرژی چند نکته مطرح کرد که اصلی ترین مشکل در سرزمین‌های اشغالی، در بی‌عدالتی است و اینکه آمریکایی ها نگذاشتند قطعنامه‌های سازمان ملل در حل موضوع فلسطین، عملیاتی شود؛ سوم اینکه آمریکایی‌ها می‌خواهند خودشان مسائل را حل کنند و نمی‌خواهند از ظرفیت دیگر کشورها استفاده کنند و مساله مهمتر این که مساله فلسطینی‌ها،‌ مسأله سرزمین است و نه اینکه بخواهید مقداری پول به آنها بدهید و مسائل را حل و فصل کنید.
جلالی یادآور شد: با توجه به اینکه ایران و روسیه در بسیاری از مسائل اشتراک نظر دارند، گفت‌وگوها در سطح دو رئیس‌جمهور به صورت تلفنی و نیز چند تماس و دیدار وزیران امور خارجه دو کشور برای حل بحران غزه برقرار بوده و در سطح رفت و آمدهای دیپلماتیک هم با مقامات روس در مسکو مرتبط بوده‌ایم.

وی با اشاره به جایگاه روسیه در تصمیم‌گیری شورای امنیت سازمان ملل متحد به دلیل برخورداری از حق وتو گفت: یک بخش از همکاری‌های ایران و روسیه نیز در سازمان ملل شکل گرفت و دو کشور در مجمع عمومی این سازمان نیز تعامل نزدیکی را داشتند و اکنون نیز این رایزنی‌ها برای خاموش کردن آتش بحران در غزه ادامه دارد.

سفیر ایران در مسکو یادآور شد: روس‌ها از راه‌حل دو دولتی در سرزمین‌های اشغالی حمایت‌ می‌کنند و این در حالی است که مقام معظم رهبری، موضع جمهوری اسلامی ایران درباره برگزاری رفراندوم که دیدگاهی دموکراتیک است را تبیین فرمودند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала