لاوروف: تحریم های آمریکا به روابط شرق و غرب پایان می دهد

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف وزیر خارجه روسیه
لاوروف وزیر خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.11.2023
اشتراک
لاوروف: سازمان امنیت و همکاری اروپا در وضعیت اسفناکی قرار دارد، چشم انداز سازمان نامشخص است.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: ایالات متحده و همکاران اروپایی آن که به دنبال سقوط اقتصاد روسیه با تحریم هستند و به همکاری شرق و غرب پایان داده اند.
لاوروف در نشست عمومی شورای وزیران سازمان امنیت و همکاری اروپا در اسکوپیه در مقدونیه شمالی گفت: "در تلاش برای سقوط اقتصاد روسیه، ایالات متحده و همکاران اروپایی آن هزاران تحریم را علیه روسیه اعمال کرده‌اند و در نتیجه به همکاری عملی گسترده بین شرق و غرب در منطقه زمانی مشترک ما پایان داده‌اند".
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در نشست شورای وزیران امور خارجه سازمان امنیت و همکاری اروپا در اسکوپیه گفت: روسیه با تأسف متذکر می شود که سازمان امنیت و همکاری اروپا در وضعیت اسفناکی قرار دارد و چشم انداز این سازمان همچنان نامشخص است.
لاوروف در نشست شورای وزیران سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت: "فقط بیش از یک سال دیگر، قانون نهایی هلسینکی 50 ساله خواهد شد. در این راستا، من متأسفانه اعتراف می کنم که سازمان امنیت و همکاری اروپا در وضعیت اسفناکی به این سالگرد نزدیک می شود و چشم انداز آن نامشخص است."
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت که معنای تلاش برای احیای سازمان امنیت و همکاری اروپا که در حال تبدیل شدن به ضمیمه ناتو و اتحادیه اروپا است، اکنون زیر سوال رفته است.
سازمان امنیت و همکاری اروپا اساسا در حال تبدیل شدن به ضمیمه ناتو و اتحادیه اروپا است. لاوروف در اولین نشست عمومی شورای وزیران سازمان امنیت و همکاری اروپا در اسکوپیه در مقدونیه شمالی گفت.
لوگوی سازمان امنیت و همکاری اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.11.2023
اظهار نظر نخست وزیر مقدونیه شمالی درباره مشارکت روسیه در شورای وزیران سازمان امنیت و همکاری اروپا
رئیس وزارت امور خارجه روسیه همچنین متعجب شد که آیا سازمان امنیت و همکاری اروپا می‌تواند "با واقعیت‌های عینی توسعه جهانی سازگار شود و دوباره به بستری برای بررسی عینی مشکلات امنیتی منطقه‌ای بر اساس اصول قانون نهایی هلسینکی، در درجه اول، تبدیل شود. اصل برابری همه کشورهای شرکت کننده." لاوروف خاطرنشان کرد که "تاکنون سؤالات بسیار بیشتر از پاسخ ها وجود دارد".
نشست شورای وزیران خارجه سازمان امنیت و همکاری اروپا از 30 نوامبر تا 1 دسامبر در پایتخت مقدونیه شمالی برگزار می شود. انتظار می رود که شرکت کنندگان در مورد مسائل امنیتی در این قاره در بحبوحه درگیری های اوکراینی و همچنین در مورد رئیس بعدی سازمان بحث و گفتگو کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала