وزیر خارجه مجارستان: پذیرش اوکراین در ناتو به جنگ جهانی سوم منجر خواهد شد

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر پیتر سیجارتو وزیر امور خارجه و روابط اقتصادی خارجی مجارستان
پیتر سیجارتو وزیر امور خارجه و روابط اقتصادی خارجی مجارستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.11.2023
اشتراک
پیتر سیجارتو وزیر امور خارجه و روابط اقتصادی خارجی مجارستان اعلام کرد اوکراین اکنون نمی تواند به عضویت ناتو درآید، زیرا این امر منجر به جنگ جهانی سوم می شود و همچنین به این دلیل که کی یف به طور سیستماتیک حقوق اقلیت های ملی را نقض می کند که با مقررات این اتحادیه مطابقت ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، سیجارتو پس از پایان اوکراین و ناتو در سطح وزیران به خبرنگاران مجارستانی گفت: "عضویت اوکراین در ناتو به دو دلیل نابهنگام است. اولی معاهده واشنگتن درباره تأسیس ناتو است ماده دهم آن می‌گوید که تنها کشورهایی که به امنیت اقیانوس اطلس شمالی کمک می‌کنند می‌توانند به این ائتلاف بپیوندند". به گفته وی، "اکنون بدیهی است که کشوری که در حال جنگ است به امنیت منطقه کمک نمی کند" و برعکس، پذیرش اوکراین در ائتلاف ناتو را به خطر برخورد مستقیم با روسیه سوق می دهد که به معنای جنگ جهانی سوم خواهد بود".
اتحادیه اروپا: نمی توانیم تا مارس 2024 یک میلیون گلوله توپ به اوکراین تحویل دهیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.11.2023
اتحادیه اروپا: نمی توانیم تا مارس 2024 یک میلیون گلوله توپ به اوکراین تحویل دهیم
وزیر امور خارجه مجارستان افزود:" دلیل دوم عدم عضویت اوکراین در ناتو این است که ناتو یک جامعه ارزشی است. این موضوع در پیمان واشنگتن نیز به وضوح بیان شده است. بنابراین، بدیهی است که این اتحادیه برای کشوری که دائماً حقوق اقلیت های ملی را می گیرد، نقض و سلب می کند، جایی ندارد."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала