اروپا در حال "تدارک" یک سورپرایز کریسمس برای پوتین است؟

© Sputnik / Гавриил Григоров /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین
پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.11.2023
اشتراک
نشریه DR می نویسد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ممکن است پس از نشست دسامبر رهبران اتحادیه اروپا با یک غافلگیری خوشایند مواجه شود.
به گزارش اسپوتنیک، این نشریه در مطلبی نوشت:" تصمیم برای آغاز مذاکرات الحاق اوکراین ممکن است از نشست دسامبر تا نشست بعدی که برای مارس برنامه ریزی شده است به تعویق بیفتد. در حال حاضر برنامه ریزی شده است که در بهار کمیسیون اروپا گزارش دیگری در مورد پیشرفت کیف به سمت عضویت تهیه کند. بنابراین طبیعی است که رهبران اتحادیه اروپا منتظر او باشند. در نتیجه، نشست دسامبر ممکن است با سازش کلاسیک اتحادیه اروپا در مورد حمایت از اوکراین به پایان برسد و پوتین نمی تواند انتظار هدیه کریسمس بهتری از بروکسل داشته باشد".
این مقاله همچنین خاطرنشان می کند که انتخابات سال آینده هم در اروپا و هم در ایالات متحده برگزار می شود و ممکن است کمک مهمی برای روسیه در رویارویی با اوکراین باشد.
به نوبه خود، برای کی یف، مصالحه با اتحادیه اروپا شکستی دردناک خواهد بود.
در ادامه این مقاله می آید:" در ایالات متحده، از قبل آشکار است که حمایت از کی یف در کنگره در حال کاهش است. و سوال بزرگ این است که اگر دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده پیروز شود، در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. اما حتی اگر آمریکایی‌ها به کمک‌های نظامی به اوکراین ادامه دهند، برای نمایندگان کنگره بدیهی است که حمایت مالی از کی یف، برای اینکه اقتصاد آن سقوط نکند، باید بر دوش اروپایی‌ها بیفتد".
رسانه های غربی می نویسند که ایالات متحده و اتحادیه اروپا از درگیری اوکراین خسته شده اند و حمایت از رژیم زلنسکی در حال ضعیف شدن است. به گزارش NBC، مقامات آمریکایی و اروپایی در حال حاضر با مقامات کی یف در مورد پیامدهای احتمالی مذاکرات صلح با روسیه، از جمله آنچه که اوکراین ممکن است برای دستیابی به توافق مجبور به کنار گذاشتن شود، گفتگو می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала