اعتراف وزرای خارجه ناتو به شکست طرح ضدحمله اوکراین

© AFP 2023 / Attila Kisbenedekپیتر سیارتو وزیر امور خارجه مجارستان
پیتر سیارتو وزیر امور خارجه مجارستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.11.2023
اشتراک
وزیر خارجه مجارستان اعلام کرد، وزرای خارجه ناتو در نشست خود در بروکسل اعتراف کردند که حمله متقابل نیروهای مسلح اوکراین علیه روسیه شکست خورده است، انتظارات آنها را برآورده نکرد و نتایج بسیار کمتر از آنچه انتظار داشتند به ارمغان آورد. این را ، رئیس وزارت خارجه مجارستان، که در نشست دو روزه ای که در پایتخت بلژیک افتتاح شد، شرکت می کرد، اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، پیتر سییارتو روز سه شنبه در حاشیه نشست دو روزه وزرای خارجه ناتو که در پایتخت بلژیک برگزار می شود گفت:" اهداف و امیدهای مرتبط با ضد حمله اوکراین باطل می شوند زیرا از زمان شروع آن هیچ تغییر عمده ای در میدان نبرد و هیچ پیشرفتی رخ نداده است. این مورد توسط بسیاری از افراد در اینجا به رسمیت شناخته شده است. بی سر و صدا، با دلهره، اما صادقانه".
وزیر امور خارجه مجارستان که سخنانش توسط شبکه تلویزیونی M1 پخش شد، گفت: در مورد پیشرفت ضد حمله در اوکراین، عمدتاً گفته شد که نتایج بسیار کمتر از حد انتظار به همراه داشت".
وی تصریح کرد که تقریباً هیچ کس "حمله متقابل را به عنوان موفقیت برای نیروهای اوکراینی تلقی نکرد، به استثنای یکی از همکارانش. اما این یک تلاش منزوی بود که هیچ کس در آن شرکت نکرد". به گفته او، عمدتا گفته شده است که "آنچه در حال رخ دادن است انتظارات را برآورده نمی کند."
وی در ادامه صحبت های خود گفت:" اجماع کشورهای ناتو همچنان بر این است که تصور پیوستن اوکراین به این ائتلاف اکنون غیرممکن است".
وی گفت:" حداقل توافق وجود دارد که ورود اوکراین به ناتو اکنون غیرممکن است. یک فرمول اجماع به وجود آمده است که در صورت تحقق شرایط و توافق متحدان امکان پذیر خواهد بود. این دو شرط است، اینجا هیچ تغییری وجود ندارد. هیچ اتفاق نظری وجود ندارد که در شرایط کنونی تصور پیوستن اوکراین به ناتو غیرممکن است".
وزیر خارجه مجارستان پیشتر اعلام کرد که به ابتکار مجارستان و رومانی، شورای اروپا تصمیم گرفت در مورد وضعیت اقلیت های ملی در اوکراین به کمیسیون ونیز شکایت کند؛ بوداپست امیدوار است که کی یف مجبور شود تصمیم خود را اجرا کند. به گفته وی، بوداپست از هیچ حرکت قابل توجهی از اوکراین به سمت ناتو و اتحادیه اروپا حمایت نخواهد کرد تا زمانی که حقوق مجارهای ماوراء کارپات بازیابی شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала