- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

دبیرکل ناتو از وضعیت سخت اوکراین در جبهه خبر داد

© AP Photo / Olivier Matthysدبیرکل ناتو از وضعیت سخت اوکراین در جبهه خبر داد
دبیرکل ناتو از وضعیت سخت اوکراین در جبهه خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.11.2023
اشتراک
دبیرکل ناتو گفت:با وجود تسلیحات ناتو، وضعیت نیروهای اوکراینی در جبهه دشوار است.
به گزارش اسپوتنیک، ینس استالتنبرگ، دبیرکل ناتو، علیرغم تدارکات انبوه تسلیحات و سایر حمایت‌ها از سوی ناتو، "وضعیت دشوار" برای ارتش اوکراین و خسارات سنگین را تایید کرد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در آستانه نشست ناتو در خصوص عدم پیشرفت در ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین و "وضعیت بن بست" برای کی یف، تلاش کرد بدبینی رسانه ها را از بین ببرد.
وی بیان داشت: اکنون شاهد درگیری شدید هستیم. وضعیت در کل خط مقدم، به ویژه در شرق، بسیار دشوار است، ما شاهد سطح بالایی از تلفات هستیم ... در پس زمینه یک خط مقدم بدون تغییر است."
استالتنبرگ اعتراف کرد که ناتو "البته مایل است که اوکراین هر چه سریعتر و در اسرع وقت مناطق بیشتری را آزاد کند".
دبیر کل ناتو خاتمه داد: مسئولیت ناتو این است که قوی ترین موقعیت ممکن را به کی یف بدهد، به همین دلیل است که ما به ارائه پشتیبانی ادامه می دهیم.
در عین حال، دبیرکل خاطرنشان کرد که برای ناتو و کی یف "دست کم گرفتن روسیه" غیرقابل قبول است. وی تاکید کرد: تمام آنچه دیده ایم، حتی با این حمایت قابل توجه، منجر به تغییر مشخصی در خط مقدم نشده است، که نشان می دهد ما نباید روسیه را دست کم بگیریم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала