در کنگره از مشکلات اختصاص بسته کمکی به اوکراین و اسرائیل خبر دادند

© AP Photo / Jacquelyn Martinکاخ کنگره آمریکا
کاخ کنگره آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.11.2023
اشتراک
نماینده کنگره آمریکا گفت: اختصاص بسته کمکی به اوکراین و اسرائیل تا قبل از پایان سال "بسیار دشوار" خواهد بود، مانع اصلی سیاست مقامات آمریکایی در مورد امنیت در مرز جنوبی ایالات متحده است.
به گزارش اسپوتنیک، کاخ سفید قبلاً از کنگره 105 میلیارد دلار برای حمایت از اسرائیل، اوکراین، سیاست آمریکا در منطقه آسیا و اقیانوسیه و سایر نیازها درخواست کرده بود. مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوری خواهان تاکنون از بررسی مشترک این درخواست خودداری کرده و پیشنهاد کرده است که کمک به اوکراین و برخی موارد دیگر برای بحث جداگانه جدا شود.
مایکل ترنر روز یکشنبه در شبکه NBC گفت: "من فکر می کنم انجام این کار قبل از پایان سال بسیار دشوار خواهد بود".
به گفته ترنر، مانع این امر، سیاست کاخ سفید در رابطه با وضعیت امنیتی در مرز آمریکا با مکزیک است. این سیاستمدار خاطرنشان می کند با وجود گنجاندن بودجه برای امنیت مرزهای جنوبی در بسته، هیچ تغییری در سیاست کاخ سفید در قبال آن وجود ندارد.
پیش از این، جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید، گزارش داده بود که کمک های آمریکا به اوکراین در معرض تهدید است. در ماه نوامبر، ان‌بی‌سی یک نظرسنجی انجام داد که در آن حدود 75 درصد از آمریکایی‌های مورد بررسی گفتند که از افزایش بودجه برای امنیت در مرز با مکزیک حمایت می‌کنند، که معلوم شد بیشتر از کسانی است که طرفدار افزایش کمک‌ها به اوکراین هستند.
تعداد بی‌سابقه‌ای از مهاجران تحت دولت جو بایدن به مرز جنوبی ایالات متحده رسیده‌اند و هجوم مهاجران در سال‌های 2021 و 2022 رکوردها را شکست و به 2.3 میلیون نفر رسید. مقامات ایالات متحده گفتند که در سال مالی 2023 با بیش از 1.2 میلیون مهاجر مواجه شده اند. در عین حال، فاکس نیوز و سایر رسانه های آمریکایی تعداد مهاجران غیرقانونی را که در دوران ریاست جمهوری بایدن وارد ایالات متحده شده اند، بیش از 6 میلیون نفر تخمین می زنند.
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала