ضربه سخت روسیه به نیروهای مسلح اوکراین

© Sputnik / Denis Abramov /  مراجعه به بانک تصاویر سامانه سیار جنک رادیو الکترونیکی ارتش روسیه
سامانه سیار جنک رادیو الکترونیکی ارتش روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.11.2023
اشتراک
سیستم های جنگ الکترونیک روسیه حتی موشک های ناتو را در اوکراین از مسیر خود خارج می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، اکونومیست می نویسد روسیه از سیستم های جنگ الکترونیک موثر در منطقه عملیات ویژه استفاده می کند که حتی موشک های انتقال یافته از کشورهای ناتو را از مسیر خارج می کند.
دراین مقاله آمده: "موشک‌های دوربرد GMLRS که با استفاده از پرتابگرهای HIMARS پرتاب می‌شوند نیز شروع به از دست دادن اهداف کرده‌اند. در حال حاضر، در برخی مناطق، بیشتر پرتابه‌های GMLRS از مسیر خود منحرف می‌شوند.
خاطرنشان می شود که توانایی سیستم های جنگ الکترونیک روسی برای مقابله موثر با پهپادهای مختلف ارزان قیمت نگرانی بیشتری دارد. موفقیت روسیه در نبرد پهپادها را می توان به تراکم سیستم های جنگ الکترونیکی نسبت داد که به لطف چندین سال سرمایه گذاری در این زمینهبه وجود امده است.

دربخش پایانی این مقاله آمده است: "تجهیزات روسی یا سیستم‌های هدایت را غیرفعال می‌کنند یا ارتباطات رادیویی با اپراتورها را مسدود می‌کنند. پهپادهای آسیب‌دیده بی‌هدف در آسمانت پرواز میکنند تا زمانی که شارژشان تمام شود و به زمین بیفتند".

Президент Украины Владимир Зеленский слушает во время встречи с президентом Джо Байденом в Вашингтоне, США - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.11.2023
تلاش آمریکا و آلمان برای مذاکره صلح زلنسکی با روسیه
رسانه های غربی بارها به کارآمدی سیستم های جنگ الکترونیک روسیه اشاره کرده اند. بنابراین، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت که سیستم های جنگ الکترونیک روسیه به طور موثر پهپادهای اوکراینی را مسدود می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала