کارشناس: اوکراین با خون سربازان هزینه کاهش کمک های غربی را می پردازد

© Sputnikنیروهای روسیه در مناطق عملیات ویژه نظامی در اوکراین
نیروهای روسیه در مناطق عملیات ویژه نظامی در اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.11.2023
اشتراک
روزنامه نگار نشریه لهستانی دو رزچی می نویسد: "اوکراین باید خط مقدم را به قیمت تلفات انسانی بزرگ به دلیل کاهش عرضه تسلیحات از ایالات متحده و سایر کشورهای غربی حفظ کند".
به گزارش اسپوتنیک، "وویچ گولونکا" در مقاله ای نوشت:" کی یف می تواند این دفاع را فقط با خون شهروندان خود و تزریق مداوم کمک های غرب تضمین کند. علاوه بر این، سیاستمدارانی که مسئول پرکردن این قطره چکان جنگ هستند، باید با رای دهندگان خود و اولویت های مهم تر طرف حساب باشند".
پس از ضد حمله تابستانی، اوکراین نتوانست جریان جنگ را در میدان نبرد تغییر دهد و ژنرال والری زالوژنی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین، حتی در مصاحبه اخیر با اکونومیست اعتراف کرد که راهبرد او برای خسته کردن دشمن به منظور وادار کردن آنها به مذاکره با شرایط اوکراین اشتباه بوده است.
گولونکا خاطرنشان کرد:"یافتن استدلال قوی تری برای تضعیف حمایت از اوکراین دشوار است. اگرچه هیاهو در اطراف وزارت دفاع محلی و رئیس سابق آن الکسی رزنیکوف، که یادآور طاعون ریشه کن نشدنی فساد در اوکراین است، نیز به این حمایت کمک نمی کند".
پیش از این، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید گفته بود که از آغاز عملیات ویژه روسیه، ایالات متحده 96 درصد از کل بودجه اختصاص داده شده برای حمایت از کی یف را هزینه کرده است. سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون نیز به نوبه خود گفت که در این وزارتخانه تنها یک میلیارد دلار برای تکمیل ذخایر تسلیحاتی نیروهای مسلح اوکراین باقی مانده است.
رسانه های غربی می نویسند که ایالات متحده و اتحادیه اروپا از درگیری اوکراین خسته شده اند و حمایت از رژیم زلنسکی در حال ضعیف شدن است. به گزارش ان بی سی، مقامات آمریکایی و اروپایی در حال حاضر با کی یف در مورد پیامدهای احتمالی مذاکرات صلح با روسیه، از جمله خطوط کلی از آنچه که اوکراین ممکن است برای دستیابی به توافق مجبور به کنار گذاشتن شود، گفتگو می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала