سنای آمریکا توضیح داد که چرا این کشور قادر به تامین مالی اوکراین نیست

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر تصویب سومین طرح بزرگ مالی در سنای آمریکا
تصویب سومین طرح بزرگ مالی در سنای آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.11.2023
اشتراک
سناتور مایک راندز اعلام داشت، سناتورهای دموکرات و جمهوری خواه ایالات متحده در یک مجمع امنیتی بین المللی در هالیفاکس، کانادا به شرکای خود هشدار دادند که تا زمانی که کنگره بحران مهاجرت در مرز جنوبی را حل نکند، نمی توانند به تعهدات خود در قبال اوکراین پایبند باشند.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه پانچ بول نیوز به نقل از سناتور جمهوریخواه راندز می گوید:" ما به هر یک از گروه هایی که با آنها صحبت کردیم گفتیم که آیا بودجه برای اوکراین، اسرائیل و تایوان وجود خواهد داشت یا خیر. زیرا چگونه می توانید به خانه برگردید و بگویید که حمایت از آنها را توجیه می کنید اما از مرزهای جنوبی خود محافظت نمی کنید؟ بدون راه حل مناسب برای مشکل در مرز، هیچ چیز حرکت نمی کند".
پیش از این، کوین کرامر، سناتور جمهوری‌خواه به پرتال سمافور گفته بود که اگر دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا نتواند تعداد مهاجرانی که از طریق مرز جنوبی وارد کشور می‌شوند را کاهش دهد، از کمک نظامی به اوکراین حمایت نمی‌شود. این پرتال نوشت، تعداد گذرگاه های مرزی از مرز دو میلیون نفر فراتر رفت و ونزوئلایی ها بزرگترین گروه مهاجران را تشکیل می دهند. خاطرنشان شد که تعداد عبور غیرقانونی از مرز ایالات متحده و مکزیک به یک رکورد رسیده است.
دولت بایدن قبلاً از 26 قانون فدرال در جنوب تگزاس چشم پوشی کرده بود تا اجازه ساخت دیوار در مرز با مکزیک را بدهد.
روز جمعه، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، لایحه دو مرحله‌ای را امضا کرد که دولت را تا ژانویه تا فوریه سرپا نگه می‌دارد. این اقدام موقت به یک مصالحه تبدیل شد - قانون امضا شده توسط بایدن تخصیص 106 میلیارد دلار درخواستی دولت برای کمک به اوکراین و اسرائیل را که دموکرات‌ها بر آن اصرار دارند، ارائه نمی‌کند، اما همچنین شامل کاهش بودجه مورد نظر جمهوری‌خواهان نمی‌شود.
موضوع کمک به اوکراین و اسرائیل باید جداگانه بررسی شود. بایدن برای این کار 106 میلیارد دلار درخواست کرد، اما از حمایت بی چون و چرای کنگره برخوردار نشد. مجلس نمایندگان با اکثریت جمهوری خواهان به تخصیص کمک فقط به اسرائیل رأی داد، اما سنای تحت کنترل دموکرات ها مانع از این طرح شد. بایدن اظهار داشت که اگر کنگره چنین سندی را تصویب کند، لایحه ای را که تنها به اسرائیل کمک می کند، بدون اوکراین امضا نمی کند.
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف همچنین اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین دخالت دارند، از جمله نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала