کنگره به دنبال تایید درخواست کمک به اوکراین و اسرائیل تا پایان سال

© AP Photo / Jacquelyn Martinکاخ کنگره آمریکا
کاخ کنگره آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.11.2023
اشتراک
نشریه غربی به نقل از منابع آگاه گزارش داد که کنگره آمریکا انتظار دارد تا پایان سال جاری درخواست دولت برای تخصیص بودجه برای نیازهای اوکراین و اسرائیل و همچنین تضمین امنیت مرزهای جنوبی را تایید کند.
به گزارش اسپوتنیک، همانطور که NBC یادآوری می کند، مجلس نمایندگان تحت رهبری جمهوری خواهان قبلاً لایحه خود را تصویب کرده بود که شامل تخصیص جداگانه برای اسرائیل با کاهش بودجه تعدادی از ادارات فدرال است. کاخ سفید و سنا که تحت کنترل دموکرات ها است، چنین ابتکاری را غیرقابل دفاع خواندند و از اجرای آن خودداری کردند.
چاک شومر، رهبر اکثریت سنا به صراحت گفته است که ارائه حمایت بیشتر از اوکراین و اسرائیل اولویت اصلی او قبل از کریسمس خواهد بود.
وی گفت:" من می دانم که هر دو طرف واقعاً به تأیید کمک به اسرائیل و اوکراین و همچنین غیرنظامیان بی گناه در نوار غزه اهمیت می دهند. امیدوارم بتوانیم به توافق برسیم، حتی اگر هیچ یک از طرفین به خواسته خود نرسند. به محض اینکه بعد از روز شکرگزاری به سر کار برگردیم، کار روی این موضوع را شروع خواهیم کرد".
روز شکرگزاری در ایالات متحده در 23 نوامبر سال 2023 است.
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه دیمیتری پسکوف خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف تصریح کرد که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین دخالت دارند، از جمله نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها.
در پایان ماه اکتبر، مرحله زمینی عملیات اسرائیل در محاصره آغاز شد. شهر غزه توسط نیروهای زمینی اسرائیل محاصره شد و منطقه محاصره عملاً به دو بخش جنوبی و شمالی تقسیم شد.
تلفات حملات اسرائیل به نوار غزه از 12 هزار نفر گذشت و بیش از 30 هزار نفر مجروح شدند. به گفته منابع مختلف، حدود 150 اسرائیلی ممکن است در اسارت حماس باشند. خود جنبش اعلام کرد که حدود 200 تا 250 زندانی در نوار غزه وجود دارد.
وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست تا خصومت ها را متوقف کنند. بر اساس مواضع ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، حل و فصل بحران خاورمیانه تنها بر اساس فرمول "دو دولت" مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد امکان پذیر است که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در چارچوب آن را فراهم می کند.
مناقشه فلسطین و اسرائیل، مرتبط با منافع ارضی طرفین، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال 1947، ایجاد دو کشور - اسرائیل و فلسطین را تعیین کرد، اما فقط اسرائیل ایجاد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала