سیمور هرش: نتانیاهو با آتش‌بس 5 روزه مخالفت کرده است

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر بنیامین نتانیاهو
بنیامین نتانیاهو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.11.2023
اشتراک
"سیمور هرش" روزنامه‌نگار کهنه‌کار آمریکایی خبر داد نخست‌وزیر اسرائیل توافق مورد تایید آمریکا درباره آزادی "گروگان‌ها" را به دلیل عدم موافقت با آتش‌بس پنج روزه رد کرد.
به گزارشاسپوتنیک به نقل از فارس، "سیمور هرش" روزنامه‌نگار کهنه‌کار تحقیقی در آمریکا در پستی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر اسرائیل توافق مورد موافقت آمریکا درباره "گروگان‌ها" را رد کرده است.

او در یک پست وبلاگی نوشت تقاضای ایالات متحده آزادی ۷۱ گروگان را شامل می‌شد. به ادعای او، توافقی بر سر این موضوع حاصل شده بود اما حماس بر پایان (آتش‌بس) پنج روزه جنگ اصرار داشت که نتانیاهو رد کرد.

پیش‌تر رسانه‌ها از نزدیک بودن توافق بین اسرائیل و حماس بر سر این موضوع خبر داده بودند. "دیوید ایگناتیوس" ستون‌نویس روزنامه واشنگتن پست سه‌شنبه (۱۴ نوامبر، ۲۳ آبان) در مقاله‌ای به نقل از منابع کابینه اسرائیل خبر داد که به توافقاتی که آزادی اغلب زنان و کودکان اسرائیلی را ممکن می‌کند، نزدیک هستند. این منابع گفته بودند در صورت حل‌وفصل آخرین جزئیات، توافق می‌تواند ظرف چند روز اعلام شود.
بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل بامداد جمعه مدعی شد در صورت تحویل گرفتن اسرا از حماس، آتش‌بس موقت در غزه برقرار خواهد شد. وی توضیح داد: "اگر ما گروگان‌ها را تحویل بگیریم آتش‌بس موقت برقرار خواهد شد و ما الان به این وضعیت نزدیکتریم تا زمان آغاز عملیات زمینی".
اردوغان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.11.2023
اردوغان گفت از غزه چیزی باقی نمانده است
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس تاکنون چهار نفر از اسرا را آزاد کرده اما مذاکرات برای آزادسازی سایر اسرا تاکنون به نتیجه‌ای منتهی نشده است.
طبق گزارش‌ها، حماس ۲۴۰ اسیر در اختیار دارد که در پی عملیات طوفان الاقصی به اسارت گرفته شده‌اند. کابینه نتانیاهو برای آزاد کردن این افراد تحت فشار داخلی قرار دارد. هزاران نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی شنبه گذشته با برگزاری تظاهراتی در تل‌آویو، خواستار آزادی اُسرای صهیونیست در نوار غزه شدند.
حماس برای آزاد کردن همه اسرایی که مستقیماً جزو نظامیان اسرائیل نیستند خواستار ایجاد وقفه در جنگ، ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه، سوخت برای بیمارستان‌ها و آزادسازی زنان و کودکان از زندان‌های اسرائیل شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала