ولیعهد بحرین از حماس خواست گروگان های اسرائیلی را آزاد کند

© AP Photo / Israel Defense Forcesنیروهای اسرائیلی در غزه
نیروهای اسرائیلی در غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.11.2023
اشتراک
شاهزاده بحرین خواستار آزادی گروگان های اسرائیلی و اسرای فلسطینی شد
سلمان بن حمد بن عیسی آل خلیفه، ولیعهد بحرین، از جنبش حماس فلسطینی خواست تا گروگان های اسرائیلی را که در نوار غزه نگهداری می کند، آزاد کند و اسرائیل زنان و کودکان فلسطینی را از زندان آزاد کند.
در بحرین سخنرانی ولیعهد بحرین شامگاه جمعه در افتتاحیه مجمع گفتگوی منامه در پایتخت گفت: "ما از حماس می‌خواهیم اولین کشور عربی باشد که گروگان‌ها، زنان و کودکان اسرائیلی را آزاد می‌کند و اسرائیل نیز در ازای آن زنان و کودکان فلسطینی را آزاد می‌کند".
همانطور که ولیعهد بحرین تاکید کرد، امنیت در منطقه بدون یافتن راه حل دو کشوری به ویژه کشور مستقل فلسطین با همه ویژگی ها و قدرت ها برقرار نخواهد شد.
موضع بحرین این است که نباید آوارگی اجباری فلسطینی ها از نوار غزه، اشغال مجدد توسط اسرائیل یا الحاق بخش هایی از خاک آن، و تکرار حملات نوار غزه به اسرائیل صورت نگیرد. دیپلماسی و قوانین بین المللی باید رعایت شود. آل خلیفه گفت: مبنای حل این مناقشه به منظور تحقق آرمان های فلسطینی ها برای ایجاد یک کشور مستقل که در همسایگی خوب با اسرائیل زندگی کند.
وی خواستار برگزاری انتخابات در سرزمین‌های فلسطینی شد تا "رهبری قوی و متحد برای مردم فلسطین پدید آید".
اردوغان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.11.2023
اردوغان گفت از غزه چیزی باقی نمانده است
اسرائیل در 7 اکتبر مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه به عنوان بخشی از عملیات سیل الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، قرار گرفت. پس از این، جنگنده های این سازمان وارد مناطق مرزی در جنوب اسرائیل شدند و به سمت نظامیان و غیرنظامیان آتش گشودند و بیش از 200 گروگان را نیز به گروگان گرفتند. در اسرائیل بر اساس آخرین اطلاعات مقامات، حدود 1.2 هزار نفر کشته شدند که این تعداد شامل غیرنظامیان، سربازان، شهروندان خارجی و کارگران است و همچنین گزارش شده است که بیش از 5 هزار نفر زخمی شده اند.
در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند. ظرف چند روز، ارتش اسرائیل تمام مناطق پرجمعیت نزدیک مرز با غزه را تحت کنترل خود درآورد و حملات هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت متوقف شد.
در پایان ماه اکتبر، مرحله زمینی عملیات اسرائیل در محاصره آغاز شد. شهر غزه توسط نیروهای زمینی اسرائیل محاصره شد و منطقه محاصره عملاً به دو بخش جنوبی و شمالی تقسیم شد.
سفارت روسیه گزارش داد که در جریان تشدید درگیری ها، 20 روس کشته، دو نفر گروگان گرفته شده و هفت نفر به عنوان مفقود اعلام شده اند. به گفته منابع مختلف، حدود 150 اسرائیلی ممکن است در اسارت حماس باشند. خود جنبش اعلام کرد که حدود 200 تا 250 زندانی در نوار غزه وجود دارد.
وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست تا خصومت ها را متوقف کنند. بر اساس مواضع ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، حل و فصل بحران خاورمیانه تنها بر اساس فرمول "دو دولت" مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد امکان پذیر است که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در چارچوب آن را فراهم می کند.
مناقشه فلسطین و اسرائیل، مرتبط با منافع ارضی طرفین، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد، با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی، در سال 1947 ایجاد دو کشور اسرائیل و فلسطین را تعیین کرد، اما فقط اسرائیل ایجاد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала