هشدار وزیر خارجه ایران به آمریکا در رابطه با اوضاع در نوارغزه

© Sputnik / Алексей Никольский /  مراجعه به بانک تصاویر حسین امیرعبداللهیان، وزیرامورخارجه ایران
حسین امیرعبداللهیان، وزیرامورخارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.11.2023
اشتراک
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با یک روزنامه انگلیسی تأکید کرد در صورت ادامه جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم در غزه و کرانه باختری گسترده‌تر شدن دامنه درگیری‌ها اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با یک رسانه انگلیسی بار دیگر تأکید کرده که ایران خواستار گسترده شدن دامنه درگیری‌ها در جنگ غزه نیست اما در صورت ادامه جنایات علیه مردم در غزه و کرانه باختری، گسترش درگیری‌ها اجتناب‌ناپذیر است.
طبق نوشته روزنامه فایننشال‌تایمز، دیپلمات ارشد ایران در این مصاحبه گفته که تهران از طریق کانال‌های محرمانه به آمریکا گفته که خواستار گسترده‌تر شدن دامنه جنگ غزه نیست اما به واشنگتن در این خصوص هشدار داده است.
به نوشته این روزنامه، امیرعبداللهیان ضمن منتفی دانستن گفت‌وگوهای مستقیم میان ایران و آمریکا تصریح کرد: "طی 40 سال گذشته پیام‌های میان ایران و امریکا از طریق سفارت سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا رد و بدل شده است."
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران اضافه کرد: "در پاسخ به آمریکا ما گفتیم که ایران خواستار گسترش جنگ نیست اما به دلیل رویکرد اتخاذشده توسط آمریکا و اسرائیل در منطقه، چنانچه جنایات علیه مردم غزه و کرانه باختری متوقف نشوند هر احتمالی قابل بررسی است و درگیری‌های گسترده‌تر ممکن است اجتناب‌ناپذیر شوند."
امیر عبداللهیان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.11.2023
امیرعبداللهیان: قدرت بمب‌های استفاده شده علیه غزه 3 برابر بمب‌های اتمی آمریکا در هیروشیما بوده است
دولت آمریکا به ریاست‌جمهوری "جو بایدن"، رئیس‌جمهور آمریکا از زمان آغاز درگیری در نوار غزه گسترده‌ترین حمایت‌های عملی را از تل‌آویو اعلام کرده است. دولت بایدن علاوه بر ارسال بسته کمک چند میلیون دلاری از طریق کانال‌های پشت پرده نیز فروش سلاح به این رژیم را افزایش داده است.
در روزهای گذشته شهرهای مختلف در آمریکا به صحنه تظاهرات در حمایت از آتش‌بس در غزه و برای محکوم کردن حملات اسرائیل تبدیل شده اما با وجود این، دولت بایدن اعلام کرده که خواستار آتش‌بس در غزه نیست و تنها از آنچه "وقفه‌های جنگی بشردوستانه" خوانده شده حمایت کرده است. در حملات رژیم اسرائیل به مناطق مختلف غزه از روز 7 اکتبر به این سو بیش از 11500 فلسطینی کشته شده اند .
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала