کارشناسان سازمان ملل: جنگ در نوار غزه منجر به نسل کشی می شود

© AP Photo / Bebeto Matthewsشورای امنیت سازمان ملل
شورای امنیت سازمان ملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.11.2023
اشتراک
کارشناسان سازمان ملل متحد اعلام کردند که در صورت عدم آتش بس، جنگ در نوار غزه می تواند منجر به نسل کشی شود.
به گزارش اسپوتنیک، 18 گزارشگر ویژه سازمان ملل در بیانیه ای اعلام کردند که جنگ اسرائیل در غزه می تواند منجر به نسل کشی علیه فلسطینی ها شود و جامعه بین المللی باید فوراً برای تضمین آتش بس اقدام کند. این بیانیه توسط دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل توزیع شده است.
در این بیانیه آمده است: ما عمیقاً از شکست اسرائیل در توافق و بی میلی جامعه بین المللی برای فشار بیشتر برای آتش بس فوری ناراحت هستیم. عدم تضمین فوری آتش‌بس باعث می‌شود که وضعیت منجر به نسل‌کشی شود که با ابزار و روش‌های جنگی قرن بیست و یکم انجام می‌شود.
گفتگوی رؤسای جمهور آمریکا و اسرائیل درباره ایران و  روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.10.2023
کارشناس: آمریکا به اسرائیل آزادی عمل کامل برای نسل کشی فلسطینی ها می دهد
کارشناسان سازمان ملل همچنین نسبت به " الفاظ آشکارا نسل کشی و غیرانسانی" که از سوی مقامات ارشد دولت اسرائیل و همچنین برخی از گروه های حرفه ای و شخصیت های عمومی نشأت می گیرد که خواستار "ویرانی کامل" و "پاکسازی" غزه و اخراج فلسطینی های کرانه باختری و بیت المقدس شرقی به اردن شدند ابراز نگرانی کردند.
در بیانیه تاکید شده است: جامعه بین المللی موظف به جلوگیری از جنایات از جمله نسل کشی است و باید فوراً تمام اقدامات دیپلماتیک، سیاسی و اقتصادی را برای این منظور در نظر بگیرد.
گزارشگران ویژه سازمان ملل استقرار یک حضور نظامی بین المللی در اراضی اشغالی فلسطین تحت نظارت سازمان ملل و همچنین اعمال تحریم تسلیحاتی بر تمامی طرف های درگیر و پایان دادن به اشغال سرزمین فلسطین توسط اسرائیل را توصیه می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала