کارشناس: آمریکا به اسرائیل آزادی عمل کامل برای نسل کشی فلسطینی ها می دهد

© Sputnik / Aleksei Vitvitskiy /  مراجعه به بانک تصاویر گفتگوی رؤسای جمهور آمریکا و اسرائیل درباره ایران و روسیه
گفتگوی رؤسای جمهور آمریکا و اسرائیل درباره ایران و  روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.10.2023
اشتراک
کارشناس مسائل فلسطین گفت که ایالات متحده به اسرائیل آزادی عمل کامل می دهد تا مردم بی گناه را بکشد و مردم فلسطین را نسل کشی کند.
ابراهیم المذون، کارشناس مسائل فلسطین، در مصاحبه با اسپوتنیک عربی درباره موضع روسیه در قبال مناقشه فلسطین و اسرائیل اظهار نظر کرد:
وی گفت: فلسطین از تلاش‌های روسیه بسیار قدردانی می‌کند و در شرایطی که آمریکا و اسرائیل مرتکب اعمال جنایتکارانه علیه مردم فلسطین می‌شوند، بر آن تکیه می‌کند. مسکو در حال افشای تصویر واقعی واشنگتن و تل آویو، سیاست آنها است که قصد نابودی غیرنظامیان و تضعیف امنیت کل منطقه را دارند.
کارشناس مسائل فلسطین تاکید کرد: ایالات متحده به اسرائیل آزادی عمل کامل می دهد تا مردم بی گناه را بکشد و مردم فلسطین را نسل کشی کند. مبارزه با حماس تنها بهانه ای برای کشتن میلیون ها فلسطینی است.
وی ادامه داد: در این زمینه، نقش روسیه بسیار مهم است، باید کلیدی باشد، به ویژه با توجه به این واقعیت که ایالات متحده تنها خود را به تشدید تنش در نوار غزه محدود نمی کند. رهبری آمریکا می خواهد کل خاورمیانه را تجزیه کند، زیرا این به نفع آنهاست، غارت منابع، تقویت حضور نظامی خود و ایجاد پایگاه های جدید از اهداف آمریکا است.
جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.10.2023
بایدن از کمک ۱۰۰ میلیون دلاری آمریکا به غزه و کرانه باختری خبر داد
وی تصریح کرد: و مقامات اسرائیلی به مکان های مقدس مسلمانان حمله می کنند، سرزمین های فلسطینی را ویران می کنند و بیش از 5 هزار فلسطینی را به اسارت می گیرند. حوادث 7 اکتبر واکنشی طبیعی به سیاست های مخرب اسرائیل بود. فلسطین و حماس تحت اشغال اسرائیل رنج می برند و بنابراین حق مقاومت دارند.
کارشناس مسائل فلسطین در پایان گفت: مهم این است که روسیه بتواند از کل منطقه در برابر نقشه های آتی ایالات متحده و سیاست های نازی اسرائیل محافظت کند.
صبح روز هفتم اکتبر، اسرائیل در چارچوب عملیات طوفان الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه قرار گرفت. علاوه بر این، پس از حملات موشکی گسترده، جنگنده های این سازمان به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند. چند روز پس از حمله، ارتش اسرائیل کنترل تمام شهرک‌های نزدیک مرز غزه را به دست گرفت و حملات هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت به حالت تعلیق درآمد.
وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست تا خصومت ها را متوقف کنند. بر اساس موضع ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، حل و فصل بحران خاورمیانه منحصراً بر اساس فرمول "دو دولت" مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد امکان پذیر است که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در مرزهای 1967 با پایتخت آن در بیت المقدس شرقی را فراهم می کند.
مناقشه فلسطین و اسرائیل که به منافع ارضی طرفین مربوط می شود، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال 1947، ایجاد دو کشور اسرائیل و فلسطین را تعیین کرد، اما فقط کشور اسرائیل ایجاد شد. اسرائیل ضمن اعلام موافقت با اصل دو دولتی، سرزمین های فلسطین را به طور کامل آزاد نکرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала