پکن به سخنان بایدن درباره مشکلات واقعی چین پاسخ داد

© AP Photo / Andy Wongمائو نینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین
مائو نینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.11.2023
اشتراک
مائو نینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، در واکنش به اظهارات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه چین "مشکلات واقعی" دارد، گفت که هیچ کشوری در جهان بدون مشکل وجود ندارد و ابراز امیدواری کرد که ایالات متحده بتواند زندگی بهتری را برای مردم خود فراهم کند.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی سی ان ان پیشتر گزارش داده بود که بایدن در آستانه دیدار با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در اجلاس سران سازمان همکاری های اقتصادی آسیا و اقیانوسیه (APEC) به حامیان مالی گفت که چین "مشکلات واقعی" دارد. این شبکه تلویزیونی اشاره می کند، رئیس جمهور ایالات متحده ظاهراً مشکلات اقتصادی چین، به ویژه، افزایش بیکاری در بین جوانان و همچنین بحران املاک و مستغلات را در نظر داشت که "سرمایه گذاران" را به وحشت انداخته است.
مائو نینگ گفت: "من فکر می کنم هیچ کشوری در جهان وجود ندارد که مشکل نداشته باشد. چین رهبری حزب کمونیست و مسیر سوسیالیسم را با ویژگی های چینی و وحدت همگانی و ملی را دارد. ما مطمئن هستیم که به توسعه بهتری دست خواهیم یافت و چشم انداز های روشن تری را به دست خواهیم آورد".
کوتاه آمدن چین  در برابر آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.11.2023
ابراز امیدواری آمریکا به بهبود روابط با چین
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که آمریکا " نیز بتواند واقعاً مشکلات خود را حل کند و زندگی بهتری را به مردم آمریکا هدیه دهد."
این دیپلمات چینی تاکید کرد:" در رابطه با روابط چین و آمریکا، می‌خواهم بگویم که نقطه کلیدی در دستیابی به ثبات روابط، تلاش مشترک دو طرف است و نکته اصلی احترام متقابل است. امیدواریم ایالات متحده نیز در همین مسیر با چین برای ارتقای بازگشت روابط دو کشور به سمت توسعه سالم و پایدار حرکت کند".
شی جین پینگ، رئیس جمهور چین روز چهارشنبه برای شرکت در نشست سران سازمان همکاری های اقتصادی آسیا و اقیانوسیه وارد سانفرانسیسکو شد و در آنجا با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز دیدار خواهد کرد.
سازمان همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه یک مجمع تجاری و اقتصادی است که شامل 21 اقتصاد در منطقه آسیا و اقیانوسیه است. اجلاس امسال از 11 تا 17 نوامبر در شهر سانفرانسیسکو، واقع در ایالت کالیفرنیا آمریکا برگزار می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала